به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه؛ شامگاه چهارشنبه اولین ویژه‌برنامه معرفی محصول کشاورزی بادمجان ابرکوه تحت عنوان «سور بادَنجو ابرقویی» در بومگردی سرو کهن ابرکوه با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار، سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه، عباس مهری بخشدار مرکزی و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد.

در این آیین علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع از جمله شعرخوانی، اجرای موسیقی سنتی، برنامه آوای مشکل و ... به منظور معرفی محصول بادمجان، از «دَرَنجوش» به‌عنوان تنها غذای سنتی ثبت ملی شده ابرکوه به همت حامد اکرمی، رونمایی شد.

در ادامه فرماندار ابرکوه اظهار کرد: در ابرکوه علاوه بر آثار طبیعی، تاریخی، فرهنگی، معنوی، صنایع‌دستی و ... محصولات کشاورزی خاصی همچون بادمجان، زردآلو، پیاز و گندم مرغوب که در سطح کشور مطرح است، وجود دارد که همه آن‌ها را می‌توان با برپایی مراسمات ویژه و رویدادهای مختلف، به یکدیگر گره زده و تابلویی از زیبایی‌های ابرکوه به تصویر کشید.

محمد کاظمی نسب با بیان اینکه هنوز به اهداف مورد نظر در حوزه گردشگری دست نیافته‌ایم، تصریح کرد: اقدامات بسیاری در سال‌های اخیر در این حوزه انجام شده است که به تنهایی نمی‌تواند مسؤولین و مردم را از این فرصت طلایی، منتفع کند.

کاظمی نسب یادآور شد: مسئولین کشوری از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و مسؤولین شهرستان بر این موضوع واقف هستند که گردشگری ابرکوه می‌تواند به‌عنوان یک مزیت رقابتی و ابرکوه به‌عنوان یک ابرقدرت گردشگری مطرح شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توانیم از این مزیت رقابتی به نحو شایسته بهره‌مند شویم تا از سوی دیگر وابستگی به محصولات کشاورزی پر آبخواه نیز به حداقل برسد.

امام‌جمعه با تأکید بر اینکه تولیدات شاخص ابرکوه و همچنین میراث معنوی این شهرستان باید به یک برند مطرح تبدیل شود، ابراز کرد: باید پتانسیل‌های شهرستان ابرکوه نه تنها به ایران بلکه به جهانیان معرفی شود و هر کسی به سهم خود در هر جایگاهی در این برند سازی نقش ایفا کند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اظهار کرد: امروزه در بخش کشاورزی برند زردآلو به نام ابرکوه ثبت شده است و می‌توان با ابتکار و خلاقیت سایر محصولات منحصربه‌فرد همچون بادمجان را نیز به یک برند تبدیل کرد.