به گزارش روابط عمومي فرمانداري ابركوه رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه در مراسم افتتاحیه این دوره گفت: با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور و موسسه تدبر در قرآن کریم قم، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی تدبر در قرآن کریم از امروز و با حضور 3 نفر از اساتید ممتاز و برجسته کشوری از قم و تهران و به مدت 220 ساعت در بزرگترین مجتمع  قرآنی کشور برگزار می شود.

مهندس مجتبی عزیزی در ادامه افزود: در آزمون ورودی این دوره که در آذرماه سالجاری برگزار شد،  162 نفر از واجدین شرایط شرکت کرده و در مدت سه ساعت به 50 سوال تخصصی از تفسیر شریف المیزان (جزء سی) و همچنین 50 سوال ترجمه و مفاهیم قرآن پاسخ دادند که با تصحییح اوراق امتحانی نهایتاً از 82 نفر که بیشترین نمره را کسب نموده بودند برای شرکت در مصاحبه تخصصی دعوت بعمل آمد. در ادامه 45 نفر از برترین ها انتخاب و برای حضور در این دوره دعوت شدند که معلمین و نخبگان قرآنی، روحانیون و طلاب علوم دینی، فارغ التحصیلان رشته علوم قرآنی و حافظان بالاتر از 15 جزء از جمله افرادی هستند که در این دوره شرکت می نمایند و سطح تحصیلات شرکت کنندگان 35% با مدرک کارشناسی ارشد و حوزوی و 65% با مدرک کارشناسی می باشد.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم، ادامه داد: با توجه به آیات قرآن، خداوند یکی از فلسفه های نزول قرآن کریم را تدبر در آیات الهی آن بیان فرموده و متاسفانه علیرغم همه تلاش های انجام شده برای مهجوریت زدایی از قرآن کریم، بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی جامعه اسلامی قدری مهجور مانده و کمتر به آن پرداخته شده است و تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر تدبر در آیات الهی نیز وظیفه ما را در این زمینه دوچندان می سازد.

این مقام مسئول در حوزه قرآن و عترت، یکی از دلایل مغفول ماندن بحث تدبر در قرآن کریم را عدم وجود اساتید و مربیان مجرب در این زمینه عنوان نمود و اظهار داشت: تربیت مربی تدبر در قرآن کریم یعنی پرورش نیروی انسانی متخصص و زمینه سازی برای ورود عملی قرآن به لایه های زندگی و کاربردی نمودن آیات قرآن در جامعه و در این صورت است که انشاءالله یکی دیگر از اهداف ما از برگزاری این دوره که حمایت معنوی از محافل و جلسات قرآنی سطح شهر و حتی استان می باشد نیز محقق خواهد شد.

رئیس بنیاد قرآن و عترت ابرکوه همچنین ابراز امیدواری نمود که با اجرای این دوره تحول خوبی در انتقال مفاهیم و محتوای قرآن کریم به مخاطبان و علاقمندان به فعالیت های قرآنی فراهم گردد.

گفتنی است این دوره آموزشی شامل 4 نشست آموزشی طی 28 روز و به مدت 220 ساعت می باشد که مرحله نخست آن از امروز و به مدت یک هفته و دوره های بعدی در فروردین، خرداد و تیرماه 91 برگزار می گردد. محتوای آموزشی دوره نیز از جزء سی ام قرآن کریم و از سوره نباء تا ناس می باشد و کسانی که بتوانند در این دوره ها شرکت و حد نصاب امتیاز لازم را کسب نمایند، گواهینامه آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خواهد شد.