با حضور گسترده مردم ابرکوه صورت گرفت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه، مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به ابرکوه شامگاه گذشته با حضور انبوه مردم برگزار شد.
با شروع حرکت کاروانی نمادین از محل تکیه بازار در مرکز شهر ابرکوه و گذر از خیابان شهید بهشتی و میدان امام حسین (ع) این مراسم آغاز شد و با پیوستن انبوه جمعیت در خیابان شهید صدوقی شهر شور و نشاطی دیگر را شاهد بود.
در این مسیر این کاروان، چاووشی‌خوانی انجام می‌شد و با ورود کاروان و مردم همراه به خیابان عاشورا و مقابل امامزاده احمد نقاره زن‌ها به استقبال مردم آمدند.
مردم با ادامه مسیر در خیابان نسفی خود را به محوطه مسجد بیرون که قدمگاه امام رضا (ع) نام گرفته است رساندند و منتظر اجرای برنامه شدند.
مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و بعد از آن نقاره زن‌ها از جمعیت استقبال کردند.

در ادامه مراسم مدیر پروژه پژوهشی جاده ولایت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای شناسایی مسیر حرکت امام رضا (ع) در ایران ارائه داد.
علی‌اصغر سالاری افزود: طی 12 سالی که در این زمینه صرف شد، بارها مورد عنایت خاصه آن حضرت قرار گرفتیم که این مسئله ما را در ادامه مسیر استوارتر کرد.
وی یادآور شد: گرامیداشت یاد امام رضا (ع) در شهرستان ابرکوه که دارای این افتخار بزرگ است، نباید به یک روز و تنها این مراسم خلاصه شود.
این خادم امام رضا تأکید کرد: به مردم توصیه می‌کنم که در ایام دهه کرامت و دهه شهادت نیز به صورت فعال مشارکت کنید.
امام جمعه شهرستان ابرکوه نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم ابرکوه باید جایگاه و منزلتی را که به واسطه حضور این امام همام به دست آورده‌اند، حراست کنند.
وی از مردم خواست که به افراد غیر بومی سودجو و حرمت‌شکن با اجاره منزل مسکونی اجازه ماندن ندهند.
اجرای مرشد زورخانه پوریای ولی، مداحی توسط یکی از خادمان امام رضا (ع) و قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.
همچنین در این مراسم یاد و خاطره حاج حسین بصیری و مرحوم مقام‌نژاد از پیرغلامان و فعالان این مراسم در سال‌های گذشته گرامی داشته شد.
در 195 هجری شمسی، امام رضا (ع) در مسیر خود در سفر از مدینه به مرو از استان یزد نیز عبور کردند که در روز 17 آبان، کاروان ایشان به ابرکوه رسید و در مسجدی که اکنون به مسجد بیرون مشهور است، منزل گزیدند.