به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن جلسه کمیته بانوان بخش بهمن به منظوربررسی و هماهنگی در اجرای برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در بخشداری تشکیل شد .

بخشدار بهمن ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت در پیش بودن دهه مبارک فجر گفت : دهه فجر بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی، حضور و مشارکت همه جانبه زنان است.

اکرمی با اشاره به اینکه برنامه های متنوع ای به منظور به نمایش گذاشتن نقش بانوان در دوران انقلاب اسلامی برای دهه فجر امسال در بخش بهمن تدارک دیده شده است، گفت: اجرای برنامه های هنری، فرهنگی ، تفریحی ، اقتصادی ، اجتماعی و ورزشی از جمله تمهیدات اندیشیده شده در این دهه در بخش بهمن هستند.

وی افزود : باورهای غلط زیادی درباره ی زنان وجود دارد که بسیاری از مردم به آن ها اعتقاد دارند. اما با تحقیقات مختلفی که در این زمینه به عمل آمده نشان می دهد که بیشتر این باورهای رایج درباره ی زنان اشتباه هستند.

اکرمی خاطرنشان کرد : بانوان نیمی از جمعیت هر جامعه را تشکیل می دهند و سهم مساوی در امکانات و منابع را برخوردار هستند . امروزه نقش زنان به عنوان نقش خانوادگی و ارتباط با گروههای سنی مختلف می تواند بسیار موثر باشد و در فعالیتهای اقتصادی و ... پررنگ ظاهر شود .

محمدعلی اکرمی اظهار داشت : ما باید عرصه را برای توانمندیهای بانوان مهیا کنیم تا بتوانیم در آینده با رویکرد متفاوت بانوان و پیشنهادات آنان گامی در اقتصاد جامعه ، بخش و خانواده برداریم و از مسائل و مشکلات گذر کنیم .

وی تصریح کرد : تقدیر از مادران معلول و مادران شهید ، برپایی جشنواره بازیهای بومی محلی ، جشنواره برکت ، کویر نوردی ، بازارچه محلی و طرح گردشگری روستا به روستا ویژه خواهران از مصوبات این جلسه بود .

بخشدار بهمن سایر برنامه های پیشنهادی کمیته بانوان را جشنواره غذا ، پیاده روی ، مسابقه کتابخوانی ، جشن در فضای باز ، نقاشی خانواده و فرزند ، مسابقه کاردستی ، مادران قصه گو ، جشنواره نشریه دیواری ، جشنواره غذا با طعم کتاب ، نشست خاطره گویی ، محفل شعر و ادب و انقلاب ، ایستگاه کودک ، جشنواره آوازهای مادرانه و ... اعلام نمود .