به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ هشتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غدایی شهرستان ابرکوه با هدف آموزش و آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری، مقابله و کنترل بیماری کرونا به ریاست علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی فرماندار دستگاه های اجرایی کشور را در پی شیوع ویروس کرونا به همکاری در انجام اقدامات پیشگیرانه فراخواند و گفت: با دستور مقامات استان مراکز تجمعی تا اطلاع بعدی تعطیل و در خصوص اقدامت کنترلی با شبکه بهداشت  و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

اسحاقی افزود: کلیه ادارت، نهادها و موسسات و مراکز وابسته موظف هستند طبق دستور عمل های ابلاغی از استان و شهرستان عمل نموده و تا اطلاع بعدی نسبت به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز تجمعی شامل مراکز آموزشی و علمی آزاد، باشگاه های ورزشی و سالن های نمایشی و تالارهای برگزاری مراسم و مهدهای کودک ، نمایشگاه فروش بهاره و سایر اقدام نمایید و در صورت ضرورت برگزاری برنامه خاص مراتب قبلا با فرمانداری شهرستان هماهنگ شود.

وی تأکید کرد: کلیه مراکز آموزشی، پایانه مسافربری، سالن های ورزشی، مدارس و ... باید کارکنان خود  را نسبت به ضد عفونی نمودن مراکز، کلاس ها، دفاتر و سرویس های بهداشتی و تامین اقلام بهداشتی آموزش دهند.

اسحاقی خطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان موظف است نسبت به بازدید بخش های مختلف از مراکز خدمات دهنده شهرستان به ویژه در مسیر پارک ها و رستورانها به لحاظ برسی رعایت موارد بهداشتی اقدام و در صورت هرگونه تخلف نسبت به تذکره اخطار و یا در صورت لزوم از فعالیت آنها جلوگیری نماید .

وی اذعان کرد: اداره صمت و اتاق اصناف نسبت به برسی و نظارت بر قیمت های مواد پیشگیرانه و ضد عفونی کننده و انواع ماسک ها اقدام و با متخلفین برخورد قانونی شود.

 در ادامه رئیس و کارشناس شبکه بهداشت و درمان با ارائه مباحث مربوط با راه های مقابله با ویروس کرونا مطالب مبسوطی را بیان نمودند.