به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، جلسه بررسی بازنگری طرح هادی روستای اسفندآباد با حضور محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، اکبر غلامی و محمد بابایی مشاوران طرح و دیگر ادارات در بخشداری تشکیل شد .

بخشدار بهمن گفت : دقت و کارشناسی در جهت بازنگری و کارشناسی دقیق تر لازم و ضروری است و باید تدابیر لازم با نظر شورای اسلامی روستا انجام و بافت تاریخی احیا شود .

محمدعلی اکرمی بافت تاریخی روستای اسفندآباد را بسیار ارزشمند دانست و افزود : مشاوران طرح بازنگری اسفندآباد توجه بیشتری به فضاهای تاریخی و سنتی داشته باشند و میراث فرهنگی ضوابط خود را اعلام نماید .

مشاور طرح نیز گفت : این طرح ها به صورت میان مدت تهیه می شود و باید جهت حفظ جمعیت روستا از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود .

غلامی افزود : این روستا پتانسیل بالایی جهت رشد و سرمایه گذاری دارد و متاسفانه یکی از معایب این روستا فقدان تنوع اقتصادی می باشد که باید راه حلی جهت انباشت سرمایه در روستا اندیشیده شود.

وی اظهار داشت : باید تدابیر لازم جهت تشویق سرمایه گذاران و بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری اندیشه شود تا حتی مهاجران به روستا بازگردند که هوای پاک و آرامش روستا خود دلیلی برای بازگشت آنهاست .