فرماندار ابرکوه:

اسماعیل برزگرزاده در نخستین جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: اهمیت انقلاب اسلامی و عزت و عظمتی که به مسلمین بخشید بر کسی پوشیده نیست و با وجود نظریه‌پردازی‌های استکبار جهانی که انقلابی در ایران به وقوع نمی‌پیوندد و این کشور جزیره ثبات است، خورشید تابناک انقلاب اسلامی درخشید و این نعمت الهی و دستاوردهای خود را به جهان عرضه کرد.

برزگرزاده یادآور شد: آن چه که باعث مطرح شدن ایران در سطح جهانی شده است، انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب، کشور ایران عملا به عنوان یک ایالت آمریکا و مجری تصمیمات آنان بود اما اکنون ایران اسلامی یکی از تأثیرگذارترین کشورها در جهان است که بسیاری از تصمیم‌ها بدون در نظر گرفتن ایران قابلیت اجرایی ندارد و این امر اهمیت انقلاب اسلامی را بازگو می‌کند.

وی با اشاره به تقارن سالگرد پیروزی انقلاب با برخی از مناسبت‌ها در سال‌جاری عنوان کرد: باید با بهره‌گیری از این‌ مناسبت‌ها، زمینه اجرای برنامه‌های در خور این ایام فراهم شود.

فرماندار ابرکوه ادامه داد: هم‌زمانی ایام‌الله دهه فجر با ربیع‌الاول، ماه سرور و شادی مسلمین زمینه را برای شادی و سرور مشروع مردم فراهم کرده است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مردمی شکل بگیرد، دهه فجر همچنین فرصت مغتنمی برای رقم‌زدن حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس به عنوان مصداق بارز مردم‌سالاری است.

برزگرزاده افزود: تقارن دهه فجر امسال با بیداری اسلامی در منطقه که یکی از اهداف انقلاب اسلامی در صدور این پدیده بود نیز باید مدنظر قرار گیرد.

امروز صدای انقلاب اسلامی را از کشورهای عربی، آفریقایی و حتی اروپایی می‌شنویم و این مسئله مطلبی است که همیشه فکر آن نیز استکبار را به وحشت می‌انداخت.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که انقلاب اسلامی، انقلابی نرم بود، صدور و انتقال پیام آن نیز به همین صورت انجام گرفت.

وی ادامه داد: امروز نخستین اقدام کشورهایی که در موج بیداری اسلامی قرار دارند، اقامه نماز جماعت، تکبیر و دنبال کردن ارزش‌هاست که از پیام‌های انقلاب اسلامی ایران بود.

برزگرزاده تاکید کرد: برخی از خدمات ارزشمند و برجسته نظام هنوز برای مردم ایران و جهان تبیین نشده است، ایام دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای بیان این خدمات است که تاکنون مغفول مانده است.

برزگرزاده تأکید کرد: در برنامه‌های دهه فجر باید جوانان و نوجوانانی که ایام قبل از انقلاب را ندیده و شرایط آن روز ایران را درک نکرده‌اند باید در اولویت اطلاع‌رسانی و برنامه‌ها قرار گیرند.

دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: دفاع از ولایت‌فقیه در راس برنامه‌های گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی است.

سعید زارع بیان داشت: بزرگداشت انقلاب اسلامی وظیفه یک فرد و اداره نیست بلکه همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

جانشین شورای تبلیغات هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد یادآور شد: به گفته رهبر معظم انقلاب، «22 بهمن عید حقیقی ملت ایران و در ردیف اعیادی مانند فطر و قربان است» و به همین دلیل باید نهایت تلاش در گرامیداشت آن به کار گرفته شود.

وی با اشاره به حساسیت‌هایی که در این ایام در سال‌جاری وجود دارد تاکید کرد: قیام‌های مردم منطقه و بحث انتخابات پیش‌رو لزوم توجه بیشتر به برگزاری باشکوه مراسم ایام دهه فجر را مضاعف می‌کند.

زارع با اشاره به اینکه در تعالیم اسلامی به بزرگداشت شعائر اسلامی توصیه شده است، افزود: بزرگداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی از جمله این شعائر است و نکوداشت آن نشان‌دهنده شکرگزاری است.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبری در مورد مردمی کردن مراسم دهه فجر افزود: همگان باید در این راستا بکوشند و مردم نیز به طور قطع می‌توانند مانند برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در این مراسم نیز تأثیرگذار باشند.

وی از دیگر محورهای پیش‌رو در فعالیت‌های این ایام را برجسته کردن و تبیین نقش امام راحل در این انقلاب ذکر کرد و ادامه داد: بزرگداشت مبانی نظری امام راحل و نقش مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نیز باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.