تربیت مربیان قرآنی دلسوز و توانمند و آشنایی آنان با   مهارت های مختلف آموزش قرآن و همچنین ارتقاء سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان خردسال، از جمله اصول مهم و راهبردی است که اهتمام به آن هماهنگی، انسجام و اثرگذاری بیشتر در آموزش های قبل از دبستان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی قرآن و عترت، اين مركز در نظر دارد با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور، اولین دوره تربیت مربی قرآن ویژه کودکان۳ تا ۶ سال را پس از برگزاری آزمون ورودی و مصاحبه، به مدت ۱۲۰ ساعت ( ۴۸ ساعت حضوری و ۷۲ ساعت غیرحضوری ) و با حضور ارزشمند اساتید کشوری ویژه مربیان و فعالان قرآنی سطح استان یزد و استانهای هم جوار برگزار نماید.

همچنین متقاضیان و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند حداکثر تا تاریخ ۲۴/۰۳/۹۱ همه روزه از ساعت ۱۲- ۸ و ۲۰- ۱۶ به بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۵-۶۸۲۱۱۱۳ تماس حاصل نمایند.

شرایط شرکت کنندگان (فراگیران):

۱)       رعایت شئون اسلامی و داشتن حسن خلق

۲)       داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر ۳۵ سال

تبصره ۱: معلمان آموزش و پرورش و مربیان مهدهای کودک با ارائه نامه کتبی از ارگان مربوطه (آموزش و پرورش و بهزیستی) مشمول بند حداکثر سنی نمی گردند.

۳)       داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در همه رشته های دانشگاهی یا سطح یک حوزوی

تبصره ۱: رشته های تحصیلی مرتبط از قبیل: روانشناسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، الهیات، کودکیاری، آموزش ابتدایی و… در اولویت پذیرش می باشند.

تبصره ۲: فعالان قرآنی مستعد و توانمند در حوزه قرآن و عترت با سابقه فعالیت حداقل پنج سال فعالیت مستمر، محفوظات حداقل پنج جزء و دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و یا دیپلم در صورت داشتن سایر شرایط و به تشخیص موسسه مجری، امکان حضور در این دوره را خواهند داشت.

تبصره ۳: حفاظ قرآن با حداقل حفظ ۵ جزء از امتیار ویژه بهره مند خواهند گردید.

۴)       قبولی در آزمون ورودی شامل:

الف: روانخوانی قرآن (شفاهی)

ب: ترجمه و مفاهیم قرآن (کتبی) در حد کتاب های ترجمه و مفاهیم جلد ۱ تا ۶ تالیف مسعود وکیل( کتاب ها در بنیاد موجود  می باشد).

تبصره: نمره قبولی در آزمون ورودی حداقل ۸۰ از ۱۰۰ می باشد.

ضوابط آموزشی:

۱)       دوره به صورت حضوری (هر روز ۸ ساعت آموزشی – ۶ روز پیوسته) در تابستان ۹۱  برگزار می شود.

۲)       حضور موثر، مستمر و منظم فراگیران در کلیه ساعات آموزشی الزامی است.

۳)     برای دریافت گواهینامه پایان دوره توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کسب حداقل نمره ۱۴ از ۲۰ در آزمون کتبی هر درس و معدل ۱۵ از ۲۰ از مجموعه دروس دوره الزامی است.

مدارک لازم:

۱)       فتوکپی شناسنامه

۲)       یک قطعه عکس ۴*۳

۳)       فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی

۴)     اصل رسید واریز مبلغ ۶۰٫۰۰۰ریال به حساب ۰۲۱۰۱۰۱۹۱۹۰۰۹ بانک ملی شعبه امام خمینی (ره) بنام بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه (از دریافت هرگونه وجهی از متقاضیان الزاماً خودداری می شود)

آخرین مهلت ثبت نام: حداکثر تا تاریخ ۲۴/۰۳/۹۱ (کارت ورود به جلسه هفته آخر ثبت نام توزیع می شود)

زمان برگزاری آزمون کتبی (مفاهیم ۶ جلد اول): ساعت ۹ صبح روز جمعه / تاریخ ۲۶/۰۳/۹۱ / سالن معلم/ خیابان نظامیه