به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، پیش از ظهر ۹۸/۳/۳۱ با حضور محمدعلی طالبی استاندار یزد،عباس حیدری مدیر کل حوزه استاندار،سیدمسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری،حجت الاسلام زارع مشاور استاندار در امور روحانیون، محمدحسین ریاحی مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی،محمدرضا علمدار مدیر کل صمت استان ،سیدعلی عزالدینی سرپرست شهرکهای صنعتی استان ،حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه،محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه،حجت الاسلام علیزاده امام جمعه بهمن و دیگر مسوولین و ادارات ابرکوه ، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد، گفت: ابرکوه پتانسیل های زیادی دارد و نیاز به توسعه دارد و توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان ابرکوه به ویژه در بخش کشاورزی می تواند مشاغل خانگی را هم زنده کند .

سیدمسعود عظیمی افزود :تعداد جمعیت بیکاران ابرکوه حدود دو هزار و 500 نفر است که بخش اعظمی از آن را بانوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.

 وی تصریح کرد :صنایع کوچک و تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی جایگاه ویژه دارند. در ابرکوه سه واحد تولید لبنیات داریم و واحدهایی دیگری که در کشور برند شده اند و می توانند جهش داشته باشند و حمایت از صنایع خرد و کوچک موجب تثبیت اشتغال در شهرستان می‌شود .صنایع کوچک باید حداقل 60 درصد سرمایه در گردش و آورده داشته و انتظار زیادی از دولت نداشته باشند.

عظیمی ادامه داد: اگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان به اتمام برسد یا جوازهای تأسیس به سرانجام برسد، با توجه به تعداد بیکاران و نیاز این واحدها به نیروی کار، کسری نیروی انسانی خواهیم داشت.

سید مسعود عظیمی اظهار کرد :90 هکتار توسعه شهرک یزد را به اتمام رساندیم و تا شبکه ارتباط تکمیل نشود امکان بهبود فضای کسب و کار بهبود نیست و فضای کسب و کار نیاز به ارتباطات خوب دارد و باید تمام شبکه ارتباطی را یک بار دیگر شناسایی کنید. ما نیاز به آموزش داریم و مرتب باید آموزش ببینیم که خیلی مهم است و برای بهبود کسب و کار باید ارتباطات را گسترده کنیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی در خاتمه در توصیه به مدیران اجرایی شهرستان گفت: بهبود فضای کسب‌وکار نیاز به ارتباطات خوب و مناسب دارد که مدیران باید تمام شبکه‌های ارتباطی را شناسایی کرده و در این حوزه آموزش نقش بسزایی دارد.

فرماندار ابرکوه هم با اشاره به سومین حضور استاندار در ابرکوه ، گزارشی از وضعیت اشتغال و تسهیلات و بررسی وضعیت صنعت کاشی و نواحی صنعتی ارایه نمود .

محمد کاظمی نسب ضمن معرفی شهرستان و پتانسیل های آن افزود: علاوه بر واحدهای فعال کاشی آبنوس ، مسائل زیرساختی جهت اشتغال نیز حل شده و دو مجوز دیگر برای کاشی داریم  که سرمایه گذاران به دنبال اخذ تسهیلات برای خرید ماشین آلان هستند و پروژه کاشی کوثر هم در حال تغییر مدیریت است .