به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، روز دوشنبه با حضور محمود شاکری شمسی مدیرکل مدیریت بحران استان یزد،محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه،علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی فرماندار،محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن،عباس مهری بخشدار مرکزی و دیگر ادارات ، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران ابرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با بیان اینکه کشور ما کشور بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی است ،گفت: ما معمولاً در مواقع بحرانی، با بحران مدیریت مواجه می‌شویم، درحالی‌که باید مدیریت بحران را جدی گرفت .
محمود شاکری شمسی کشور ایران را چهارم دنیا در بخش مخاطرات طبیعی عنوان کرد و افزود: بحران‌های احتمالی پیش رو را از همین‌الان باید مدیریت کرد . 90 درصد از سرزمین ایران در معرض خطر زلزله قرار داشته و 75 درصد از مراکز جمعیتی کشور در معرض سیل است.
وی تأکید کرد:  بی‌تدبیری برخی مسؤولین باعث رشد ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تجاوز به حریم جاده و رودخانه‌ها، نابودی جنگل‌ها ودست‌کاری‌های بشر در طبیعت و ...  شده و این را نباید به حساب قسمت و تقدیر گذاشت.
مدیرکل مدیریت بحران استان مسؤولین را وکلای ملت معرفی کرد و تصریح کرد : مدیریت بحران نیازمند علم و تخصص است و ما حتی برای اعلام بحران و درخواست کمک نیز باید تخصصی برخورد کنیم. از سوی دیگر مردم که نقش اصلی را در مدیریت بحران دارند، باید با آموزش‌های لازم آمادگی برای مقابله با بحران را داشته باشند.
شاکری شمسی با اشاره به اینکه ابرکوه در معرض بحران‌های سیل، خشک‌سالی، سرمازدگی، فرو چاله و تصادفات جاده‌ای قرار دارد، ابراز کرد: در مانورها باید نقاط قوت و ضعف شناسایی و آسیب‌شناسی صورت گیرد. ضمن اینکه نیروهای مردمی باید تحت آموزش قرار گیرند تا در مواقع بحران بتوانند همیار تیم‌های اقدام کننده باشند.
این مقام مسؤول اضافه داد: باید از بحران‌هایی که تا به حال اتفاق افتاده و هزینه‌های بسیار سنگینی را هم بر کشور تحمیل کرده است، درست گرفت و تجربه به دست آورد.
گفتنی است وی در ادامه از نزدیک شاهد اجرای مانور اطفاء حریق شهرستان بود و ضمن بازدید از بحران فرو چاله‌های شهرستان ، به بیان نقاط ضعف و قوت مانور مذکور پرداخت.