به گزارش روابط عمومي فرمانداري ،جواد عادل در واکنش به گزارش روز گذشته خبرگزاری مهر با عنوان "روز ابرکوه و ظرفیت هایی که به کار نیامد/ منزلگاه امام غریب در غربت"  اظهار داشت: موارد ذکر شده را قبول دارم و از جمله دردهایی است که باید برای درمان آنها اندیشه کرد.

وی افزود: ابرکوه در طی تاریخ میزبان امام رضا(ع) و همچنین رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه زمان بوده است که هر کدام از این مناسبت ها می تواند باعث تحولات بزرگ در عرصه های مختلف فرهنگی و حتی اقتصادی شود.

عادل گفت: یکی از مواردی که در مورد منزلگاه امام هشتم در ابرکوه قابل ذکر است، لزوم پیگیری ساخت محلی برای میزبانی مسافرانی است که عمومأ به قصد زیارت و در مسیر سفر به مشهد مقدس از ابرکوه گذر می کنند و با توجه به اینکه اکثر این افراد که از استانهای جنوبی کشور از این مسیر عبور می کنند از خانواده های متوسط جامعه هستند، باید امکانات رفاهی خوبی را برای آنان فراهم ساخت.

وی با اشاره به گزارش مهر گفت: متأسفانه در حال حاضر و فقط یک روز این منزلگاه مورد توجه قرار می گیرد و در هیچ زمان دیگر برنامه ای برای هدایت مردم و به خصوص مسافران عبوری که تعداد آنها کم نیز نیست، وجود ندارد.

عادل افزود: اعتقاد دارم که ابرکوه ظرفیت های بسیاری برای کشوری شدن دارد که موارد ذکر شده و آثار تاریخی منحصر به فرد، فرهنگ ها و سنت ها و شخصیت های فرهنگی و علمی شهرستان از گذشته تاکنون برخی از این پتانسیل هایی است که  به استناد گزارش مهر به کار نیامده است.

وی تاکید کرد: ابرکوه علاوه بر محرومیت های معمولی که همه برای آن ذکر می کنند، دچار محرومیت های فرهنگی نیز هست که این امر نتیجه عدم توجه به پتانسیل های موجود است.

عادل بیان داشت: اگر می خواهیم مورد توجه دیگران باشیم باید این توجه را از خود و نسبت به داشته های خود در تمام عرصه ها شروع کنیم.

وی با اشاره به شخصیت ها و روحانیون برجسته ابرکوهی از آنان خواست که با نظرات خود یاری رسان اجرای برنامه های فرهنگی شهرستان باشند.

این مسئول همچنین در مورد راهکارهای ارزش بخشی بیشتر به مراسم 17 آبان اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارها هدایت جشنواره ها و نمایشگاه های کشوری به این شهرستان است.

وی ادامه داد: به طور قطع اطلاع رسانی به زائران عبوری در مورد وجود چنین مکانی نیز می تواند برای شناسایی شهرستان مفید واقع شود.

عادل که خود از محققان شهرستان به شمار می رود، گفت: باید در مورد اتفاقات احتمالی زمان حضور امام هشتم در ابرکوه نیز تحقیقات جامعی صورت بگیرد که محور یکی از این پژوهش ها می تواند در مورد  محلی به نام "علی موسی الرضا" باشد که به گفته برخی از مردم محل سخنرانی آن حضرت در ابرکوه است که در مورد این محل تاکنون هیچ کار پژوهشی انجام نشده است.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه به سهم خود تلاش می کند که در  راستای شناساندن شهرستان ابرکوه و قابلیت های آن به هموطنان دیگر تلاش کند که در آینده نزدیک و در ایام تعطیلات نوروزی شاهد این مسئله خواهید بود.