به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ با حضور محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و برخی ادارات شهرستان و بخش جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در بخشداری بهمن تشکیل شد .

بخشدار بهمن در این جلسه ضمن درخواست مشارکت مردمی و انجمن ها مردم نهاد در مقابله و پیشگیری با این بیماری گفت: باتوجه به روند افزایش مبتلایان به کرونا کلیه دستگاه ها و نهادها با مشارکت گروه های مردمی می‌بایست فعالانه در امر پیشگیری با کرونا اقدام نمایند.

محمد علی اکرمی افزود : اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی می‌تواند تاثیر زیادی در جهت آگاهی بخشی عمومی داشته باشد و شبکه بهداشت میبایست نسبت به تولید محتوا و مطالب جدید در خصوص نکات بهداشتی و آموزشی و هشدار دهنده ویروس کرونا اقدام و در قالب شبکه‌های مجازی و همچنین چاپ و نصب بنر، بروشور اقدام گردد.

وی در ادامه به ممانعت از برپایی روزبازارها و تجمعات در بخش تاکید کرد و تصریح کرد: تیم بازرسی مشترک  میبایست با جدیت و بصورت مداوم نسبت به بازرسی از اصناف و کلیه اماکن تجمع اقدام نمایند.

وی در ادامه خواستار ساماندهی آرامستان ها در سطح بخش بویژه آرامستان های شهرمهردست گردید.

دکتر اکرمی هم در این جلسه گزارشی از روند این بیماری از ابتدای سال تا کنون ارائه داد و گفت : مصوبات ستاد کرونا لازم الاجراست و حکم قانون را دارد و باید با تشخیص و  کارشناسانه به این وضعیت نگاه کرد .

وی با اعلام وضعیت بحرانی این بیماری در بخش و شهرستان افزود: آمار بیماری کرونا در شهریور ماه و مهر و آبان صعودی بوده و از ۲۳۰ مورد به بیش از ۶۰۰ مورد رسیده است و لازم است برای حساس کردن مردم از هر روش و طریقی استفاده کرد و ضمن جلوگیری از تجمعات، باور مردم منجر به رفتار شود و با اقدامات لازم از طرق مختلف به راهکارهای اجرایی برسیم .