موزه عبرت ابرکوه افتتاح شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد،‌ عصر امروز در مراسم افتتاح موزه و کتابخانه عبرت ابرکوه اظهار داشت: خانه‌ای که امروز به عنوان موزه مشخص شده است، یادآور یک انحراف بزرگ است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به کشتار شش زن و کودک توسط بهاییان در سال 1328 در این خانه افزود: یکی از اهداف فرقه بهاییت که جاسوسان اسرائیل به شمار می‌روند، تلاش برای تشتت در مسلمانان است.

وی ادامه داد: انحراف در تمامی دوران‌های اسلامی وجود داشت و بزرگ‌ترین هنر امام صادق(ع) ایجاد چارچوبی قوی برای اسلام به ویژه تشیع بود.

ناصری خاطرنشان کرد: با مطالعه کتاب‌های بهاییان و اظهارات بهاییانی که از این فرقه رویگردان شده‌اند، در می یابیم بهاییت فاقد مبنای علمی، اعتقادی و محتوایی است.

استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: جدا کردن مردم از مدارس دینی، ایجاد اختلاف بین مسلمانان، ترویج فساد و فحشا، تشویق زنان به بی‌حجابی و جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برخی از اهداف

بهاییت است.

محمدرضا فلاح‌زاده بیان کرد: این خانواده ابرکوهی به جرم تلاش برای جلوگیری و گسترش فرقه بهاییت در این منطقه به شهادت رسیدند و همگی باید به تأسی از آنان برای حراست از دین خدا بکوشیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این برنامه اظهار داشت: احداث کتابخانه در محل شهادت قربانیان ترور بهاییت اقدامی ارزشمند است و باید در این محیط روشنگری بر علیه این فرقه ضاله با بصیرت صورت گیرد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: با تشکیل هیئت امنایی در این محل به فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه جنبه کشوری داده شود.