به گزارش روابط عمومي فرمانداري پايگاه اورژانس 115 شهري ابركوه در شب ميلاد حضرت مهدي (عج) با حضور امام جمعه، فرماندار، دكتر دهقان سرپرست مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي استان و جمعي از مسئولين محلي افتتاح شد.

در اين برنامه سيد نبي رسولي گزارشي از وضعيت اورژانس 115 شهري و جاده اي شهرستان ارائه و خواستار پيگيري تاسيس اورژانس جاده اي راه جرقوييه و هرات - مروست شد. وي اظهار داشت : با توجه به در پيش رو بودن راه اندازي محورهرات - مروست و افزايش تردد در مسير جاده جرقوييه ضرورت ايجاد اين دو پايگاه بيش از پيش احساس مي شود.

در ادامه دكتر دهقان اظهار داشت: در صورت تامين  و تكميل زير ساخت هاي لازم دومين پايگاه اورژانس شهري نيز در دستور كار قرار خواهد گرفت .وي بر نياز اين پايگاه به يك دستگاه آمبولانس جديد تاكيد و اظهار اميدواري نمود تا با كمك خيرين شهرستان اين نياز مرتفع گردد.

در اين مراسم از خانواده شهيد گلشائيان كه در تامين زمين مورد نياز همت نموده اند و اين پايگاه به نام آن شهيد گرانقدر نامگذاري شده است با اهداي لوح تقدير بعمل آمد.

يادآور مي شود پروژه ساخت اين پايگاه در زميني به وسعت 300 متر مربع اهدايي پدر بزرگوار شهيد گلشائيان، و با اعتبار بيش از دو ميليارد ريال از محل اعتبارات فرمانداري و مديريت بحران شهرستان و دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد در زير بناي 160 متر مربع در نيمه دوم سال 92شروع و در اسفند 93به اتمام رسيده است.

در اين پايگاه 9 نفر نيروي فوريت هاي پزشكي در سه شيفت و با دو دستگاه آمبولانس خدمات رساني مي نمايند.

در شهرستان ابركوه، پايگاه جاده اي فراغه از بخش مركزي با 5 نفر نيرودر سال 88 و پايگاه جاده اي تقي آباد از بخش بهمن با 4 نفر نيرو در سال 90 تاسيس و مشغول خدمات رساني مي باشند.