به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد حسین امامی فرماندار ابرکوه و با حضور معاونین، بخشداران بهمن و مرکزی و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه در این جلسه، گفت: به شدت نگران ورود کرونای انگلیسی هستیم که به مراتب کشنده‌تر و خطرناک‌تر از کرونای فعلی بوده. لذا مسئولین و مردم شهرستان باید مدتی با جدیت مصوبات ستاد و اقدامات لازم را انجام داده و سختی‌ها را به جان بخرند تا گرفتار کرونای انگلیسی نشویم.

در ادامه عبدالحسین اکرمی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در بهمن سه برابر دی‌ماه بوده است، ابراز کرد: تیم‌های متعدد متشکل از نیروهای شبکه بهداشت و بسیجیان به صورت شبانه‌روز در زمینه شناسایی بیماران، کنترل وضعیت قرنطینه، پیگیری وضعیت بیماران و ناقلان تلاش می‌کنند تا روند افزایش بیماری کنترل شود.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ابتلا در ابرکوه رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: از تعداد 386 مورد کرونا مثبت در بهمن‌ماه، 35 درصد مربوط به 10 روز اول و 45 درصد مربوط به 10 روز دوم بوده و در 10 روز سوم به 16 درصد کاهش یافت.

مصوبات و موارد مطرح شده در این جلسه به شرح زیر میباشد:

  1. فعالیت اصناف همچنان تا ساعات ٣۰/۲۰می باشد و در صورت عدم رعایت  بدون استثناء پلمب می گردند.
  2. منع تردد های شبانه ٩شب تا ٣ صبح همچنان برقرار می باشد.
  3. روز بازارها و دستفروشان در سطح شهر و روستاها کنترل و فعالیت آنان در شهر تا ساعت ٣٠/٢٠ و در روستاها قبل از نماز مغرب و عشاء می باشد .
  4. با توجه به در پیش رو بودن اعیاد شعبانیه برگزاری هرگونه مراسم فرهنگی و جشن که باعث تجمعات میگردد ممنوع می باشد.
  5. فعالیت آرایشگاههای زنانه و مزون ها همچنان طبق مصوبات قبل تا ساعت ٣ بعد از ظهر می باشد.
  6. فعالیت تالارها تا قبل از نماز مغرب و عشاء می باشد و درصورت رعایت نکردن پلمب خواهند شد.
  7. با توجه به پیش رو بودن تعطیلات و نزدیک شدن به یایان سال و شروع مسافرتها کلیه پارک ها و بوستان های شهرستان تعطیل و تابلو پارک تعطیل می باشد در ورودی یارک ها نصب گردد.