به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، فرماندار ابرکوه در جلسه گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو با بیان اینکه کمیسیون دانشجویی زیر مجموعه شورای تامین شهرستان می باشد گفت : مسائل و مشکلات دانشجویان به طور دقیق باید در کمیسیون شورای تامین بررسی شود و از این نظر اهمیت دوچندان دارد.

 کاظمی نسب با تاکید بر اهمیت مسائل بهداشتی دانشجو افزود : برنامه غذایی دانشجو باید حتما از نظر کیفیت و مسائل بهداشتی مورد بررسی قرار گیرد واین دو موضوع در مورد غذای دانشجو لحاظ گردد.

وی با اشاره به لزوم حضور دانشجو در تمام عرصه ها افزود : فقط  اگر دانشجو به کتاب اکتفا کند بعد از فارغ التصیلی به خصوص در دوره لیسانس دانش کافی ندارد .باید با انجام برنامه های فوق برنامه ای این مشکل را حل کرد .دانشجو را نباید محدود کرد باید زمینه حضور دانشجو در تمام عرصه ها را فراهم نمود .

فرماندار خاطرنشان کرد : با کمک دانشگاههای شهرستان میتوان سند آزمایش سرزمین شهرستان را به چالش کشید. دانشگاهها باید با تعامل یکدیگر در این زمینه حضور پررنگی را داشته باشند .مثلا در حوزه سلامت دانشکده پیرانپزشکی باید ببیند چه کارهایی را انجام داده هم برای خود دانشجو و هم برای اینکه چقدر توانسته به بیرون انتقال دهد.

وی افزود :انجمن های مختلف در دانشگاهها میتوانند با اجرای کرسی های آزاد اندیشی این سند را به چالش بکشند .

کاظمی نسب ادامه داد : در هفته پژوهش میتوان سمینار کار آفرینی برگزار نمود و از این طریق با دعوت از پیشکسوتان در این زمینه برنامه ای ارزنده اجرا نمود.

این مقام مسئول در پایان گفت : در سند آمایش سرزمین شهرستان ابرکوه مباحث توسعه ای شهرستان مطرح می شود و هر یک از دانشگاهها می توانند در زمینه ای که فعالیت دارند به نحوی اثر گذار باشند.

در این جلسه موارد ذیل مورد تاکید قرار گرفت :

با محوریت دانشگاه آزاد اولین همایش به چالش کشیدن سند آمایش سرزمین شهرستان ابرکوه با حضور افراد فرهیخته در زمینه های توسعه ای شهرستان در اسرع وقت برگزار گردد.

جلسه بعدی شورای آموزش عالی در دانشکده فنی شریف برگزار می گردد.

در مورد برنامه غذایی دانشجویان دانشگاهها نظارت بیشتری داشته باشند.

در خصوص ایاب ذهاب دانشجویان –دانشگاهها ساعات نیاز دانشجو به سرویس را به شهرداری ابرکوه اعلام و همچنین شهرداری ابرکوه ساعاتی که سرویس خط واحد حضور دارد را به دانشگاهها اعلام نماید.