به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ٬ سه شنبه صبح بیستم فروردین ماه با حضور علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ٬ غلامرضا حیدری معاون ٬ محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن و دیگر مسئولین ادارات ٬ جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد ‌.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه ضمن تبریک و نامگذاری ۱۸ فروردین به عنوان روز جهانی بهداشت و سلامت گفت :
با احساس مسئولیت در کار و امور خود ، بهداشت را باید از خودمان شروع و مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و احساس مسئولیت داشته باشیم و در برابر کار خود مسئول هستیم .
علی اکبر اسحاقی بر سلامت و امنیت غذایی مردم تاکید کرد و افزود : باید از اختیارات حاکمیت در جهت تامین سلامت مردم استفاده کنیم و این امر در به وجود آمدن جامعه ای سالم و سلامت بسیار مهم است .
وی با بیان کاهش و کنترل بیماری سالک در شهرستان اظهار داشت : با توجه به گزارشات مرکز بهداشت و درمان در مورد وجود ۴ کانون سالک در شهرستان ٬ بررسی جهت اختصاص اعتبار لازم به منظور کنترل و جمع آوری کامل این بیماری انجام شود و مشارکت لازم در این خصوص ضروری است .
اسحاقی با بیان لزوم رعایت بهداشت مواد غذایی و مایحتاج مردم خاطرنشان کرد : تذکرات لازم به کسبه ها و فروشندگان مواد غذایی جهت رعایت و تامین بهداشت داده شود .
رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان نیر گزارشی از اقدامات نوروزی را از جمله بازدید از بوم گردی ها ٬ ارائه آموزش مجازی ٬  تهیه ۶ کلیپ پیامکی بهداشتی و پخش در گروه ها و کانال ها ارائه کرد .
دکتر اکرمی همچنین در مورد فعالیتهای بهداشت محیط نیز افزود : بسیج سلامت نوروزی  همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در حال بازرسی بود .
بازدید از اسکان مسافرین در مدارس  ۶۵۰ مورد  . ۵۲ مورد صدور اخطاریه به متخلفان ٬ ۸۷ مورد صدور کارت بهداشت ٬ معرفی پنج متخلف به مراجع قضایی ٬ ۴۰۲ مورد آزمایش مواد غذایی و ۷۰ مورد نمونه برداری آب ٬ ۹ مورد برخورد با فروشندگان دوره گرد ٬ ۱۶ مورد رسیدگی به شکایات مردمی ٬ ۸۴۶ مورد بازرسی شبکه بهداشت از توزیع کنندگان مواد غذایی از دیگر اقدامات مرکز بهداشت و درمان در ایام نوروز امسال بوده است .