به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، عصر جمعه ۹۸/۳/۳۱ استاندار یزد در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان ابرکوه ، از شرکت کاشی کوثر و دهکده گردشگری تیجرد در بخش مرکزی ابرکوه بازدید کرد .

شرکت کاشی کوثر که یکی از بزرگترین واحدهای کاشی و سرامیک کشور می باشد ، در چندین ساله اخیر با مشکلات متعددی روبرو بوده و نتوانسته با ظرفیت قابل قبولی فعالیت نماید .

با پیگیری مسوولین مربوطه و با ورود سرمایه گذار جدید جانی دوباره یافت و توانست برخی از مشکلات را حل کند و در ادامه کار با تلاش و همت بیشتر مسوولین ، با افزایش اشتغال و رفع مشکل اصلی که همان واحد آماده سازی خاک می باشد ،قدم بردارد و انشاالله تا پایان سال جاری ضمن افزایش ظرفیت تولید ،زمینه اشتغال قابل توجهی را فراهم خواهد آورد .

گفتنی است این واحد در حال حاضر ۱۸۰ نفر اشتغال به کار دارد و تا ۵۰۰ نفر قابل افزایش نیروی کار می باشد .

استاندار یزد ضمن بازدید از این واحد ، با دستور لازم به دستگاههای مربوطه قول مساعد جهت پبگیری مسایل و مشکلات این واحد و کلیه واحدهای صنعتی را صادر کرد .

مرکز گردشگری روستای تیجرد بخش مرکزی ابرکوه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۱۵۰هکتار شامل اقامت گاه سنتی، قلعه مسکونی ، قنات آسیاب ، زمین های کشاورزی و.. با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در حال احداث و راه اندازی می باشد و پیگیری صدور مجوز های مربوطه و اخذ تسهیلات کم بهره در دستور کار می باشد.