به گزارش روابط عمومي فرمانداري ،رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با هدف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی و تربیت نیروی انسانی متخصص جهت تصدی دوره‌های آموزشی کودکان 3 تا 6 سال، آزمون ورودی دوره تربیت مربی  کودکان 3 تا 6 سال برای اولین بار در استان‌های مرکزی کشور شامل یزد، فارس و اصفهان در ابرکوه برگزار شد.

مهندس مجتبی عزیزی در ادامه عنوان نمود: همه کسانیکه حد نصاب نمره – 70 از 100- را کسب کرده باشند می‌توانند در مرحله بعدی آزمون که شامل روانخوانی و مصاحبه تخصصی است، شرکت نمایند.

وی گفت: با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، نخستین دوره آموزشی تربیت مربی کودکان 3 تا 6 سال با حضور ارزشمند اساتید ممتاز و برجسته کشوری به مدت 120ساعت - 48ساعت حضوری و 72 ساعت غیرحضوری – در تابستان سال جاری در بنیاد فرهنگی قرآن و عترت ابرکوه بعنوان بزرگترین مجتمع قرآنی کشور برگزار می‌شود.

مجتبی عزیزی افزود: مربیان مهد های کودک، معلمین آموزش و پرورش، نخبگان قرآنی، طلاب علوم دینی، فارغ‌التحصیلان رشته های علوم قرآنی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط، حافظانی که توفیق بیش از ۱۰ جزء را کسب نموده‌اند، عمده‌ترین افراد شرکت‌کننده در این آزمون بوده‌اند.

وی سطح استقبال شرکت کنندگان در آزمون را با توجه به جمعیت شهرستان بی نظیر توصیف نمود و گفت: تحصیلات شرکت‌کنندگان در این آزمون را 76 درصد با مدرک لیسانس و 16درصد با مدرک کارشناسی ارشد و حوزوی و 8 درصد دیپلم اعلام نموده و گفت: میانگین سنی داوطلبان 26 سال، کمترین سن آزمون دهنده 21 سال و مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده در آزمون 49 ساله با مدرک کارشناسی بوده است، ضمن اینکه متقاضیان غیربومی از سایر نقاط استان یزد، استان فارس، خراسان جنوبی و خوزستان و... در این آزمون حضور داشتند.

رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین علیه السلام ابرکوه در ادامه افزود: در آزمون ورودی دوره تربیت مربی تعداد 256 نفر از علاقمندان واجد شرایط به شرکت در این دوره آموزشی به مدت 75 دقیقه با هم به رقابت پرداختند و در این مدت به 40 سوال – 30 سوال تستی و 10 سوال تشریحی - طرح شده از کتاب جلدهای اول تا ششم ترجمه و مفاهیم پاسخ دادند.

گفتنی است حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه و دکتر قاسم موحدی رئیس بهزیستی ابرکوه از این آزمون بازدید نمودند.