به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ عصر دیروز آیین اختتامیه دومین رویداد هفته فرهنگی ابرکوه تحت عنوان «جشنواره سرو»  با حضور مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، غلامرضا حیدری معاون فرماندار ، عباس مهری بخشدار مرکزی و دیگر مسئولین ادارات و شهروندان ، در کنار سرو کهنسال ابرکوه برگزار شد .

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت : وقتی می خواهیم در مورد تاریخ و تمدن و جاذبه های شهر ها صحبت کنیم ، شهرها با وجه خاصی شناخته می‌شوند و در مورد ابرکوه «سرو» جایگاه و نماد خاصی دارد  .

مصطفی فاطمی افزود : اگر بگوییم ابرکوه همه در سرو خلاصه نمی‌شود بی‌جا نگفته ایم، اگر بگوییم شهر زیباترین بادگیرهای ایران یا شهر خانه های ایرانی بی‌جا نگفته ایم ، اگر بگوییم شهر مساجد و منزلگاه ها و قبه ها و یا بگوییم شهر کویر و نزدیک ترین کویر غربی ایران یا بگوییم شهر قلعه ها و یا آثار بی نظیر تاریخی آن یا بگویم نخستین اثر ثبت ملی استان یزد «گنبد عالی» بی جا نگفته ایم یا بگوییم شهر فرهنگ های گوناگون و عشایر ، یک جاذبه دیگر را برشمرده ایم و ده‌ها جاذبه دیگر ، و این تنوع جاذبه ها است که ابرکوه را در بین شهرهای استان یزد و حتی در بین شهرهای ایران متمایز کرده است .

وی وجه دیگر شهرهای گردشگری را انسان‌ها بیان کرد و تصریح کرد : هستند کسانی که تلاش می کنند که آثار شهر خود را معرفی کنند و در این زمینه فعال هستند و نقش بسیار موثری در این زمینه دارند و وظیفه ما به عنوان مسئولین این است که نگذاریم که این انسان‌ها در کار خود مایوس و کمرنگ شوند و باید آنها را حمایت کنیم که این انسان‌ها در ابرکوه هم کم نیستند .

فرماندار ابرکوه هم گفت : در دومین رویداد هفته فرهنگی بنیاد حفظ و مرمت آثار تاریخی که در میراث فرهنگی کشور وجود دارد ،هدف رویکرد سال دوم برجسته کردن ویژگی های اثر طبیعی و تاریخی سرو بود .

محمد کاظمی نسب افزود : برنامه های متعدد و متنوع ای را شاهد بودیم تا مجموعه این برنامه‌ها سرآغازی باشد که یک حرکت و جریان فرهنگی بسیار مثبتی در  شهرستان ابرکوه شروع شود تا میراث فرهنگی ابرکوه به نحو شایسته ای معرفی شود .

وی تصریح کرد : مجموعه این اقدامات و ایجاد جریان های رسانه ای می تواند با زیرساختهای حوزه‌های عمرانی و گردشگری که در این شهرستان اتفاق افتاده و می‌افتد ، ابرکوه را تبدیل به یکی از شهرهای پر جاذبه و گردشگر تبدیل کند و گردشگران بیشتری را به خود جذب نماید و در همین ایام نوروز امسال به واسطه تبلیغات و خدمات خوبی که شکل گرفت ، سرو بیشترین آمار بازدید گردشگر را داشت .

کاظمی نسب خاطرنشان کرد : هدف این است که تعداد گردشگر بیشتری را در ابرکوه سکونت دهیم و اقامت گزینند و زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های لازم فراهم است و جاذبه‌های گردشگری فراوانی در حال احداث است تا انشاءا... ابرکوه اقامتگاه خوبی برای گردشگران باشد .

فرماندار در پایان از همه دست اندرکاران و فعالانی که با تلاش شبانه روزی تلاش کردند که مراسم هفته فرهنگی ابرکوه به نحو شایسته ای برگزار شود ، تقدیر و قدردانی کرد .