به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ،ظهر دیروز با حضور محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، محمد علی اکرمی بخشدار بهمن ، عباس مهری بخشدار مرکزی و دیگر ادارات شهرستان ، جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر ویژه تابستان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
فرماندار ابرکوه گفت :تابستان امسال فرصتی است برای میزبانی میهمانانی که مسیر ابرکوه را برای سفر خود انتخاب می کنند که در چند سال اخیر با اقدامات انجام شده شرایط را برای اقامت هم مساعد کرده است.
محمد کاظمی نسب افزود:سال گذشته در تابستان مشکلی که در جذب مسافر و اقامت داشتیم بیشتر مسائل رویداد های جاذب گردشگری بود و معمولا مسافر وقتی می خواهد اقامت کند بایستی جاذبه ای را برایش فراهم کنیم تا به اقامت متقاعد شود. جاذبه گردشگری هم آنچه ما به آن اتکا داشتیم آثار تاریخی است  به اندازه کافی جاذب گردشگر است اما آمار مقایسه ای با سایر شهرهایی که اینقدر آثار تاریخی و باستانی هم ندارند نشان میدهد که گردشگران ما صرفا جاذبه های فرهنگی و تاریخی موجود برایشان کفایت نمی کند و حتما مسئولین شهرستان و مجموعه مدیریتی باید به فکر ایجاد جاذبه های مناسب برای شهرستان باشیم.

فرماندار اضافه کرد: خوشبختانه در طول سال های اخیر سرمایه گذاران بخش خصوصی و علاقمندان به گردشگری در ابرکوه اقبال خوبی  برای فعالیت در این حوزه و صرف هزینه در حوزه گردشگری و ایجاد اقتامتگاه و مراکز پذیرایی نشان داده اند وهمین مراکز موجود نیاز مسافران را پاسخ می دهد هر چند در حوزه کیفیت باید بیشتر به آن پرداخته شود .
کاظمی نسب به هتل پویا اشاره کرد و افزود:این هتل که مشکلاتی از نظر تملک داشت ، اخیرا مالک 6 دانگ هتل را تصرف کرده و به زودی جلسه ای برای آغاز فعالیت های تعمیر و تجهیز مجدد هتل در دستور کار است و در همین سال 98 به جاهای خوبی خواهیم رسید. اما مجموعه هتل را انتظار داریم تا عید به بهره برداری برسد .
وی ادامه داد: رویدادها و ایجاد جاذبه های گردشگری است که مسافر را متقاعد می کند که در این شهر اقامت کند .امسال در برنامه های تدارک دیده شده برای ایجاد جاذبه ها و رویدادهای گردشگری جشنواره زردآلو را در روستای رحیم آباد فراغه داشتیم که استقبال خوبی را شاهد بودیم.
محمد کاظمی نسب خاطرنشان کرد:سعی کردیم اعتبارات گردشگری را بیشتر ببینیم و باتوجه به اینکه تجربه جدید در این سطح و رویکرد بود نواقصی هم داشت که باید برطرف شود اما باب خوبی برای این چنین برنامه ها باز کرد .
وی با بیان سایر رویدادهای مبتنی بر گردشکری در شهرستان اظهار داشت:جشنواره بادمجان به زودی در بخش مرکزی با مشارکت بخش خصوصی برگزار می شود و علاوه بر مراکز اقامتی و پذیرایی ،جاذبه ها و رویدادهای گردشگری متعدد که در تقویم گردشگری استان و شهرستان باید باشد، می تواند گردشگر بیشتری جذب نماید.
فرماندار ابرکوه به آماری نوروز ۹۸ اشاره کرد و گفت: اگر مقداری در بحث تبلیغات فعالیت کنیم تأثیر بسزایی در شناخته شدن شهرستان ابرکوه به مردم کشور دارد و دومین حلقه مفقوده جذب گردشگر است بحث اول هم ایجاد رویدادهای جاذب گردشگری و دوم هم تبلیغات است که تأثیر بسزایی در شناسایی شهرستان دارد  و خیلی هم پر هزینه است و یکی از فاکتورهای مهم در بازاریابی است.
وی افزود:تقریبا 5 ساعت برنامه تلویزیونی مختص ابرکوه تا کنون از شبکه های مختلف ملی پخش شده و حدود 3 ساعت برنامه دیگر هم ضبط شده که در بخش های مختلف سیما پخش خواهد شد .