به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ؛ با حضور علی اکبر شمس دادستان عمومی و انقلاب استان ٬ حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه ٬ محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ٬ اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان و مسئولین قضایی و نظامی شهرستان مراسم تکریم و معارفه دادستان ابرکوه در سالن اداره ارشاد برگزار شد .

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت : وضعیت امروز کشور بسیار خاص و برای مردم بسیار حساس است ودشمنی دشمنان به عینه و ملموس می بینیم و به تعبیر رهبری دیگر دست چدنی خارج شده از آستین. وظیفه ما هم حساس تر و سنگین تر است اگر امروز آسایش و آرامشی است به همت همه مسئولین اجرایی، قضایی و امنیتی و مردم است.

علی اکبر شمس افزود :مشکلات و گرانی هست و تلاش همه مسئولین استان از استاندار گرفته تا روسای صنعت معدن و تجارت و ... کاهش این مشکلات است. این هجمه  بهای استقلال کشور است که پرداخت می کنیم و انشالله به فرموده رهبر انقلاب این آخرین تیر ترکش است. یکی از تأکیدات رهبری توجه به اقشار آسیب پذیر است. لذا درخواست می شود از مردم که همه مسوولین نیاز به حمایت آنان داریم تا آنچه لایق مردم است انجام دهند.

وی اظهار داشت :امروز  دیگر ساعت کار و وقت اداری نباید مطرح باشد و مسئولین باید تمام ساعات روز در خدمت مردم باشند و امروز وقت جهاد است که روزی یک جلوه آن دفاع مقدس بود و امروز در جبهه اقتصادی و منشوری ک در قالب بیانیه گام دوم توسط آقا ابلاغ شد باید همه مسئولین اجرایی و مردم مطالعه کنند.

این مقام قضایی با بیان رونق تولید خاطرنشان کرد : در جلسه اخیر با ریاست قوه قضائیه به عنوان یکی از سرفصل های دستگاه قضا در سال 98 رونق تولید مطرح شد چون تحریم ها وضعیت اقتصادی را بر مردم دشوار کرده است. مسئولین اجرایی وظیفه دارند حمایت کنند و از تولیدات داخلی که به گفته رهبر شامل آحاد مردم می شود بهره بگیرند و بها دادن به سرمایه گذار داخلی و اقتصاد مقاومتی در رونق تولید موثر است .

شمس ادامه داد : سیاست های اقتصاد مقاومتی و در راستای رفع موانع تولید در بخش های قضایی  و اداری راه اندازی شده که صلاحیت استانی دارد و این ستادها مشکل بسیاری از صنایع تولیدی را حل کرده است و این آمادگی برای ابرکوه هم هست که مشکلات کاشی کوثر هم پیگیری شود.

دادستان استان به بیان سالم سازی فضای کسب و کار به عنوان یکی دیگر از وظایف دستگاه قضا پرداخت و گفت :  اگر اقتصاد سالم و عدالت گستر می خواهیم ، باید سالم سازی هم صورت گیرد. این موضوع بسیار جدی در دستور کار مسئولین قضایی استان قرار گرفته در برخورد با مفاسد اقتصادی ، کارگزاران نظام و مسولین استانی و شهرستانی نباید در این فضا قرار گیرند که از جایگاه خود  سو استفاده شود .

وی افزود : اقدامات پیشگیرانه زیادی در برخورد با مفاسد اقتصادی انجام شد و خیلی از موارد بدون تشکیل پرونده قضایی از مفاسد جلوگیری شد ولی در برخی موارد به ناچار برخورد صورت گرفت و پرونده تشکیل شد در همین راستا علی رغم میل دستگاه قضایی در هفته گذشته با همکاری خوب ضابطین دادگستری و مشخصا نیروهای نظامی و انتظامی و استان و ضابطین خاص اداره کل اطلاعات و شهرستان ها و اطللاعات سپاه، سرپرستی بانک ملت استان دستگیر شد. این پرونده مدتی رصد اطلاعاتی و نظارتی می شد، جمع آوری اطلاعات و مستند سازی صورت می گرفت و در انتها در هفته گذشته به اتهام ارتشا ضمن عزل با وی برخورد شد و الان در بازداشت است و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به همین روش از دادستان های شهرستان ها نیز درخواست شد مقدمات را رعایت کنند و حرمت و شأن را رعایت کنند و بحث های پیشگیرانه را در نظر بگیرند و هر جا لازم شد دیگر خط قرمزی نداریم و اقدام قاطع صورت گیرد. تا به سمت ساختن یک دستگاه قضایی سالم و صالح پیش برویم. .

علی اکبر شمس با بیان اقدامات مثبت دادستان محمدحسین ابراهیمی خاطرنشان کرد: مبارزه با رباخواری برجسته ترین  اقدام دادستان محمد حسین ابراهیمی دادستان سابق ابرکوه است که در نظارت و حفظ حقوق عامه بسیار جدی بودند و با جسارت و مهارت مثال زدنی شأن دادستان و قضاوت را به نحو احسن در شهرستان انجام شد. فلسفه تغییر مدیران رفع نواقص و بهبودی اوضاع است. دادستان سابق این مهم را به خوبی محقق کرد و به هر حال مشکلات هنوزباقی است و این توقع است که دادستان جدید امور مثبت سابق را ادامه دهد و مسئولیت وی نیز سنگین تر است.

شمس مشورت را یکی از موارد در پیشبرد بیان کرد و افزود :  با ائمه جمعه شهرستان ابرکوه ، با شورای تأمین و فرماندار با رعایت استقلال دستگاه قضایی و در عین حال تعامل با نهادهای امنیتی و ائمه جمعه مشورت شود .

دادستان استان به موقعیت خاص ابرکوه اشاره کرد و گفت : با توجه به موقعیت خاص ابرکوه به عنوان دروازه ورود استان فارس باید با همکاری شورای تأمین تدبیری برای این شهرستان اندیشیده شود  که خیلی از موارد وقوع ناامنی و ورود مشروبات، مواد مخدر، سلاح از سمت استان فارس است. خروجی استان خوب است و ورودی باید نظارت شود.