پیام فرماندار به مناسبت نهم دی ماه؛

بسم الله الرحمن الرحیم

فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفَاء وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الأَرْضِ

اما، (باطل چون) کف بيرون افتاده از ميان مي رود ولي، (حق چون) به مردم سود ميرساند، در زمين [باقي] مي ماند.

(سوره رعد آیه 17)

 

ايران اسلامي از ابتداي انقلاب حضور مردم را در مقاطع حساس تجربه كرده است به گونه اي كه اين يكپارچگي ورفتار سياسي جزيي از باورهاي مردم آن شده است.

حضور عظیم و خروشان مردمی در خيابان هاي سراسر كشور در  هشتم ونهم دي1388 ، بارديگر چشم ها را به سوي خود خيره كرد، اين حضور آغازي بر پايان چندين ماه فتنه انگيزي در كشور و به تعبر رهبر فرزانه انقلاب تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاكم بر دل‌های مردم بود . برگي پر افتخار و عبرت آموز براي ملت ايران اسلامي تا در فصل تازه اي كه در بصيرت شان گشوده شد به حركت رو به رشد خود در سايه دين مبين اسلام و اهل بيت عصمت وطهارت(ع) ادامه دهد.

اين قيام و خروش عاشورايي به عنوان برگ زريني در تاريخ كشورمان ، پيام ولايت مداري ملت را به جهانيان ابلاغ كرد چرا كه در اين روز مردم  با حضور پرشكوه و يكپارچه در راهپيمايي عظيم خويش نشان دادند كه توطئه ها و نقشه هاي استكبار جهاني نمي تواند خللي در حركت آنها ودر ادامه راه انقلاب اسلامي، شهداي گران قدر و امام راحل ايجاد كند.

شعارهای ملت ایران در روزهاي 8 و ۹ دی ثابت نمود که مردم به هیچ جناحی گرایش ندارند و صرفا نظام، انقلاب و رهبری هدف آنهاست و خط بطلان بر توطئه جریان فتنه و آمریکا کشیدند. مردم ايران در سراسر ميهن اسلامي در اين حماسه عظيم نشان دادند همواره برای دفاع از انقلاب ، نظام و رهبری در صحنه هستند.

نهم دي ماه 88 ، تجلي دينداري و عشق ورزي ملت ايران به اهل بيت عصمت و طهارت صلوات الله عليهم اجمعين، نقطه عطف انقلاب اسلامي در پالايش خواص بي‌بصيرت و ساكتين عافيت طلب و تصوير روشني در دلدادگي و جان نثاري امت ، روز درهم پيچيده شدن لانه‌هاي عنكبوتي هتاكان به حريم مقدس سرمايه‌هاي بشريت است، لذا تحليل و تبيين دستاوردهاي اين يوم الله، موجب بسط آگاهي و نورانيت افكار عمومي و روشن شدن انديشه‌هاي پوياي جوانان متعهد و غيرتمند در آسيب‌شناسي و شناخت ترفندهاي نرم نظام سلطه مي‌شود.

يكي از مهم ترين و شاخص ترين دستاورد اين رويداد تاريخي حضور بارز نسل سوم انقلاب اسلامی در خلق حماسه نهم دی بود كه آن را ماندگار کرد و نشان داد در دهه چهارم و در مقابله با جنگ نرم و چالش‌های پیچیده دشمن، نظام جمهوری اسلامی از سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار است. پیام ۹ دی این بود که جوانان بصير و موقعيت شناس ميهنمان مهم‌ترین نیروی آینده‌ساز در تمام مناسبات سیاسی و اجتماعی هستند.

اكنون كه در سالروز اين حماسه بزرگ مردمي قرار گرفته ايم بار ديگر بر صيانت مستمر از مولفه هاي اتحاد، همدلي و  ايستادگي ملي در برابر هرگونه فتنه داخلي و توطئه هاي خارجي تأكيد نموده و ضمن بيعت مجدد با ولايت امري و رهبري يگانه دوران حضرت آيت الله العظمي خامنه اي مدظله العالي بار ديگر بر رهنمود هميشگي حضرت امام خميني (ره) مبني بر حفظ وحدت كلمه حول محور ولايت مطلقه فقيه تاكيد مي ورزند و با آرمان‌های امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامي به ويژه شهداي بسيجي عرصه مبارزه با فتنه آمريكايي سال 88 تجدید‌ میثاق خواهند نمود.