به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ابرکوه با حضور سید مسعود عظیمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، سید جمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه، معاونین فرماندار، بخشداران بهمن و مرکزی و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

معاون استانداربا تاکید بر اینکه باید از ایده ها و تفکرات بخش خصوصی در هم اندیشی رونق اقتصاد شهرستان استفاده شود گفت: امروز باید پایه فکری ما ایجاد اشتغال، کمک به تولید، تولید دام، حرکت به سمت پایداری بازار و مقابله با بیکاری باشد و هدف ما اشتغال است.

عظیمی افزود: بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال نارضایتی مردم و ناکارآمدن نظام هستند که اگر بتوانیم این دو مسئله را به هر نحو ممکن خنثی کنیم، در مقابل با دشمن حرکت کرده ایم و اگر نتوانیم برای راه اثبات ادعای دشمن قدم برداشته ایم.  

وی اظهار کرد: هر یک از روستاهای ابرکوه ظرفیت های انسانی بسیار دارد که باید ازاستعداد خاص این نیروها استفاده کرد و هچنین باید آموزش های فنی حرفه ای در حوزه جوشکاری، مکانیک و ... جدی گرفته شود تا بتوانند با واحدهای صنعتی هماهنگ باشند.

وی با توجه به مزیت های ابرکوه که در منطقه خوبی بین سه استان های یزد، شیراز و اصفهان قرار گرفته است گفت: ابرکوه در حوزه گردشگری، صنعت و معدن، مجتمع های دامداری، کشت های گلخانه ای و ... ظرفیت بسیار دارد که باید برند های شهرستان تبلیغ شود تا سرمایه گذاران از ظرفیت ها ی شهرستان شناخت داشته باشند.

فرماندار ابرکوه در حوزه صنعت کاشی و سرامیک گفت: کارخانه های  کوثر و آبنوس که از ابتدای سال  با تغییر مالکیت کار خود رآغاز کردند و کاشی آبنوس با ورود سرمایه گذار جدید به شرایط ایده آل رسیده که به زودی شاهد بهره برداری و آغاز به کار 200 کارگر در این مجموعه هستیم.

کاظمی نسب ادامه داد: در حوزه لبنیات و صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی با همتی که توسط جهاد و بانک کشاورزی انجام شده شرکت داریو لبن مشکلات اعتباری برطرف شد و سرمایه گذار وعده داده است که تا پایان سال به بهره برداری برساند.

وی افزود: در بخش کشاورزی ابرکوه بایستی به سوی تغییر کشت روی بیاوریم و وضعیت کشت سنتی و دام های سنتی نگران کننده است.

فرماندار خاطر نشان کرد: واحد تولیدی شیرآلات ساختمانی سرمایه گذاری چینی آماده سرمایه گذاری است که مجموعه این اتفاقات دغدغه حوزه اشتغال را مرتفع می کند.

سجادی پور مدیر کل جهاد کشاورزی استان با توجه به ظرفیت های شهرستان گفت: ابرکوه ظرفیت خوبی  در توسعه کشت های متراکم و گلخانه ای و هم در حوزه دام های سبک پر تولید را دارد و هر چقدر به این سمت برود که تولیدات بر مبنای دام های سبک پر تولید، سایر ماکیان و کشت های گلخانه ای شکل گیرد اقتصادی ابرکوه قوی تر می شود.