زكات

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی  در حاشیه بازدید از دهستان فراغه و روستاهای اطراف آن در جمع خبرنگاران، بر ضرورت پرداخت زکات توسط بهره‌برداران محصولات کشاورزی تاکید کرد.

وی افزود: آموزه‌های دین در بخش زکات، اگر به راستی در بعد عملی مورد توجه قرار گیرد، دیگر فقیر و نیازمندی در جامعه باقی نمی‌ماند و راه‌ها، کوچه‌ها و معابر نظیف و سامان یافته می‌شود، روستاها و شهرها آباد می‌شود، مساجد، مدارس و تکایا مجهز می‌شود و در جنبه معنوی نیز رضای الهی حاصل می‌شود.

وی ادای این واجب را سبب نزول برکات و نزولات آسمانی، موجب قبولی نماز و استجابت دعا و ترویج عبادت بندگان خدا دانست

حسینی خاطرنشان کرد: به تصریح قرآن مجید، زکات عدل نماز است که تضمین بخش خیر دین و دنیا و آخرت بنده مؤمن و مسلمان می‌شود و روح و جان و دل او را از اوصاف رذیله و بخل و مال اندوزی پاک می‌کند.

حسینی با انتقاد از ستاد احیای زکات شهرستان ابرکوه در زمینه میزان پرداختی مؤدیان زکات در سال گذشته عنوان کرد: اقدامات این ستاد چندان رضایت‌بخش نبود.

وی خاطرنشان کرد: چون زکات در زمره عبادات دینی است، نباید الزامی و اجباری باشد بلکه باید فرهنگ دینی مردم ایجاب کند که خودشان شوق پرداخت این فریضه مالی را داشته باشند.

حسینی اظهار داشت: گاهی ملاحظه می‌کنیم که بعضی برای پرداخت خمس که سهم امام (ع) و سهم سادات است و برای فقرای آشنا چانه می‌زنند، اما در پرداخت زکات که حق فقیر است، مضایقه دارند.

حسینی برنامه آینده خود در احیای زکات را ارتباط نزدیک حضوری یا تلفنی با کشاورزان و باغداران اعلام کرد و افزود: تلاش می‌شود از این طریق علاوه بر آشنایی کشاورزان با وظایف دینی خود در زمینه زکات، زمینه تحقق این واجب را فراهم آوریم.

منبع:سايت دفتر امام جمعه