امام زاده عباسعلی

به گزارش رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: همزمان با فرا رسیدن فصل بهار، مسافرت های نوروزی نیز اغاز می شود و در این زمینه، تمهیدات خاصی از طرف شهرهای میزبان، در جهت رفاه همشهریان مسافر، اندیشیده می شود.

یکی از اماکنی که در طول سال و بویژه در این ایام، مسافران نوروزی را بیش از جاهای دیگر به سمت خود می کشد، امامزاد گان و بقاع متبرکه است و بدین جهت، از سوی اداره اوقاف و هیئت امناء این اماکن، تمهیدات خاصی در راستای رفاه حال مسافران و زوار اندیشیده می شود.

امامزاده عباس علی ابرکوه در روستای مریم آباد، یکی از چندین بقاع شهرستان ابرکوه است که همه ساله میزبان جمع بسیار زیادی از این مسافران است که بویژه در تعطیلات نوروزی، هزاران نفر از این مسافران، با حضور در این محل، علاوه بر زیارت، ساعاتی را در کنار فضای سبز آن به سر می برند و از امکانات آن بهره مند می شوند.

قصد ما در این گزارش، معرفی این محل و امکانات آن است.

امامزاده عباس علی در روستای کهن مریم آباد، در فضائی به مساحت 20 هزار متر مربع قرار دارد که 3 هکتار از آن، فضای سبز است .

مراجعان به این امامزاده، علاوه بر زیارت، می توانند از فضای سبز و همچنین پارک مجاور جهت استراحت استفاده نمایند.

به گفته آقای محمد تقی ناصری از هیئت امناء این امامزاده، مسافران نوروزی همچنین می توانند به صورت شبانه روزی، از امکانات دیگر این محل، مانند زائر سرا و آشپزخانه نیز بهره ببرند و همچنین در این ایام، خادمین این حرم به صورت 24 ساعته آماده خدماتی از قبیل ارائه پتو، فرش و ظروف به زائران هستند.

شایان ذکر است که این امامزاده، در مسیر جاده ابرکوه شیراز قرار دارد و زائران می توانند از طریق بلوار امام علی(ع) ابرکوه و با طی یک مسیر کوتاه، ساعاتی از وقت خود را در این مکان زیارتی و تفریحی به سر ببرند.

دسترسی آسان به این امامزاده و همچنین امکانات فراهم شده در این مکان، همه ساله نظرهزاران مسافر نوروزی را به خود جلب می کند.