دکتر ناهید طیبی عضو پژوهشکده جامعه الزهرا سلام الله علیها :

به گزارش روابط عمومي فرمانداري ،همزمان با سالروز ولادت خجسته حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و روز زن، دکتر ناهید طیبی عضو پژوهشکده جامعه الزهرا سلام الله علیها با حضور در سالن اجتماعات بزرگترین مجتمع قرآنی کشور پیرامون ابعاد شخصیتی و منزلت والای حضرت فاطمه سلام الله علیها گفت: ابعاد تربیتی، معرفتی، سیاسی زندگی و تفکر، عبرت، عبادت و برنامه ریزی حضرت زهرا سلام الله مهمترین شاخصه های زندگی آن حضرت است که اگر به درستی تبیین و استفاده شود شاهد بسیاری از مشکلات امروزی نخواهیم بود.  

این پژوهشگر تاریخ که تالیف بیش از 20 کتاب و 85 مقاله ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد ادامه داد: در چنین روزی بهترین هدیه برای بانوان، توفیق الهی برای سنجیدن خود با ابعاد شخصیتی دردانه حضرت رسول صلوات الله است و یقینا قیمت هر شخصی به اندازه دوست داشتنی های اوست، چرا که حضرت فرمودند از دنیای شما سه چیز را بیشتر از همه دوست دارم، تلاوت قرآن، نگاه به چهره رسول خدا صلوات الله علیه و آله و انفاق در راه خدا.

 

دکتر ناهید طیبی که به عنوان مبلغه نمونه کشوری انتخاب شده است در ادامه افزود: اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها جانشان را فدای ولایت کردند، همه اینها ریشه در باورهایی دارد که ایشان از آموزه‏های پدر گرامی‏اش کسب نمودهاند و اگر مجاهدتها و فداکاریهای ایشان در این خصوص نبود از ولایت امروز دیگر خبری نبود. ایشان حتی قبل از وارد شدن به خانه حضرت علی علیه السلام بزرگترین تسکین دهنده رسالت پدرشان بودند و بعد از ازدواج هم شریک و غمخوار غصهها و آلام امیرالمومنین علیه السلام بودند. می‏توان گفت همان نقشی که حضرت زینب در جاودانه ساختن حماسه عاشورا ایفا کردند ، حضرت زهرا سلام الله علیها در مورد ولایت امیرالمومنین به انجام رساندند.

گفتنی است نظیر این مراسم نیز در تکیه دربقلعه ابرکوه با همکاری بنیاد فرهنگی قرآن و عترت برگزار گردید.