به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور "محمد کاظمی نسب" فرماندار ابرکوه ، "سید محمد هاتفی" قاضی تعزیرات حکومتی استان ، "علی اکبر اسحاقی" معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، "محمدعلی اکرمی" بخشدار بهمن،"غلامرضا حیدری" و دیگر اعضا و ادارات ، جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان ابرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

فرماندار ابرکوه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات گفت : نظارت بر بازار با حضور آقای هاتفی قاضی تعزیرات حکومتی روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و به نحو شایسته تنظیم بازار در شهرستان ابرکوه انجام شده و در حال انجام است.

محمد کاظمی نسب افزود : شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشور از عواملی هستند که دولت را به بحث کنترل و تنظیم بازار کشور می کشاند و به ناچار باید به بحث اقتصاد ورود کند .

وی به بیان عدم تمایل دولت به خاطر مسائل ساختاری جهت ورود به تنظیم بازار اشاره کرد و اظهار داشت : دولت ها و حاکمیت ها در ۴۰ سال گذشته مراقب بازار بوده اند و الان اقتصاد به گونه ای است که باید با ستادها و تنظیم بازار اقتصاد کشور را تنظیم کرد و سیاست های زیادی تصویب شده و اجرای این مصوبات بسیار مهم است و تشکیل این جلسات تنظیم بازار جهت اجرای بهتر این مصوبات است .

فرماندار  در ادامه به دلایل نیاز به تنظیم بازار را اشاره نمود و خاطرنشان کرد :  بخشی از کار ساختار کشور است و بخش دیگر تصمیمات اشتباهی است که گرفته می‌شود و بخش دیگر توجه به رفتار گروهی مردم و مصرف کننده است  که غیرقابل پیش‌بینی می باشد .

کاظمی نسب تصریح کرد :  متاسفانه شائبه گرانتر شدن باعث تقاضای زیادتر می شود و مجموعه این اتفاقات است که دولت باید در بحث تنظیم بازار دخالت کند .

وی در پایان افزود : در کنار مسائل اقتصادی و بازار جامعه ، جنگ اقتصادی کشورهای بیگانه است که دقیقاً اقتصاد مردم را نشانه گرفته است و اقشار ضعیف را هدف قرار می دهد و وظیفه ما است که با اجرای دقیق قوانین و نظارت بیشتر بر بازار و تشکیل این گونه جلسات و ستادها بتوانیم از مشکلات مردم بکاهیم و بازار را کنترل کنیم .

رئیس بازرگانی ابرکوه نیز گفت : از اسفندماه سال ۹۷ تاکنون مقدار ۲۳۰ تن شکر تنظیم بازار در شهرستان توزیع شده است و به واحدهای قنادی نیز از هفته آینده توزیع خواهد شد .

میرحسینی افزود : با توجه به تشکیل صفهای طولانی جهت دریافت شکر تنظیم بازار ، از این تاریخ توزیع شکر با کارت ملی انجام می شود.

وی ادامه داد : با توجه به اعلام نرخ نامه استان در خصوص قیمت زولبیا و بامیه ، کمیسیون نظارت شهرستان هم تشکیل جلسه داد و نرخ ممتاز را ۱۵۵۰۰۰ ریال و درجه دو را ۱۱۵۰۰۰ ریال تعیین کرد .

مدیریت جهاد کشاورزی هم هماهنگی لازم را با استان جهت تعیین مقدار سهمیه اختصاصی رطب و خرما به شهرستان ابرکوه و نحوه توزیع  آن به عمل آورد .

اداره صمت با هماهنگی مرکز بهداشت و درمان نسبت به اجرای گشت مشترک در خصوص نحوه پخت بهداشتی زولبیا و بامیه اقدام نماید .همچنین نظارت لازم بر افزایش غیر متعارف هزینه های مصرفی بیمارستان از قبیل رادیولوژی ، آزمایشگاهی و ... توسط مرکز بهداشت به عمل آید .