به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، فرماندار ابرکوه عصر امروز در حاشیه خطبه های نماز جمعه بخش بهمن ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و بیان اهم فعالیت های دولت گفت: در مدت 6 سال گذشته استقرار دولت از سال 92 قیمت فروش هر بشکه نفت میانگین 33 و هشت دهم درصد کاهش قیمت نفت داشتیم  و متعاقب آن 24 و یک دهم درصد کاهش قیمت نفت نسبت به سال 92 بوده اما علی رغم این کاهش قیمت نفت ،بودجه نفت 4 دهم برابر افزایش یافت .
محمد کاظمی نسب افزود:سهم دولت از درآمدهای نفتی که مورد تأکید رهبر انقلاب در اعلام سیاست های اقتصاد مقاومتی به رئیس دولت و کاهش وابستگی به نفت بود در این 6 سال 24 درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: 10 درصد درآمدهای مالیاتی نیز افزایش یافته که یکی دیگر از تأکیدات رهبر در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بود.
کاظمی نسب تصریح کرد:اعتبارات جاری و عمرانی علی رغم کاهش قمیت نفت 2 و سه دهم برابر است و بهره وری کل در شاخص جهانی 53 دهم درصد افزایش داشته است.
فراندار خاطرنشان کرد: متوسط حقوق کارکنان دولت در 6 سال گذشته در سال 97 نسبت به 92 دو سه دهم برابر بوده است و حداقل دریافتی کارکنان دولت دو یک دهم برابر افزایش داشته و حقوق فرهنگیان هم دو و شش دهم برابر نسبت به سال 92  افزایش یافته است.
وی در مورد نهادهای حمایتی افزود: متوسط پرداختی به خانواده های مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی  3 و هفت دهم برابر افزایش داشته است.
محمد کاظمی نسب اذعان کرد: سرمایه گذاری خارجی 3 و نه دهم برابر افزایش و شاخص نوآوری جهانی ارتقا 48 رتبه ای داشته و بهبود شاخص توسعه و کارآفرینی 28 پله سعود و پوشش بیمه های اجتماعی 3 و شش دهم برابر شده است.
فرماندار ابرکوه اضافه کرد:جمعیت تحت پوشش بیمه ای 8 و سه دهم درصد و حقوق بازنشستگاه به میزان 72 درصد در طول 6 سال گذشه افزایش یافته است و 50 درصد کاهش قاچاق کالا داشتیم که به زیر 12 هزار میلیارد تومان رسیده است که هر چند هنوز عدد بزرگی است ولی دولت اقدامات خوبی انجام داده است.
وی ادامه داد:توان تجاری در سال 92 منفی 18 هزار میلیون دلار بود که در سال 97 به مثبت هزار میلیون دلار افزایش یافته است. و اینها بخشی از شاخص هایی است که در 6 سال گذشته دولت اتفاق افتاده است.
کاظی نسب افزود: در حوزه سیاسی و مسائل بین الملل مطلع هستید که سال گذشته علنا استکبار جهانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی 40 سالگی خود را نخواهد دید و برای این کار در حوزه های مختلف برنامه های متعددی داشتند که این مورد محقق نشد.
فرماندار در پایان گزارش مختصری نیز از طرح ها و اقدامات دولت در بخش بهمن و ابرکوه از جمله شروع احداث راه ارتباطی صفاشهر ابرکوه ، دوبانده شدن جاده ابرکوه - مهردشت ، اختصاص اعتبار به درمانگاه شبانه روزی مهردشت ، تکمیل کمربندی ابرکوه ، توسعه بیمارستان خاتم الانبیا و خریداری دستگاه سی تی اسکن ، تغییر سرمایه گذاران شرکت کاشی کوثر و آبنوس و برکوه لبن و ... بیان نمود .