به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ نوزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه به ریاست محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین و مدیران شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ابرکوه گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و جلسه هماهنگی استانی و شهرستانی و ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ابرکوه  در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا اصناف کم خطر می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

 کاظمی نسب افزود: با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بالای سرایت ویروس و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فاصله گذاری اجتماعی مهم ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری بوده و با عنایت به اینکه می تواند تا ۹۵ درصد  مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.   

وی ضمن تقدیر از مردم بخاطر همکاری با طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند، ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران اجرا شده است.

فرماندار ادامه داد: در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فروردین مجوز فعالیت دارند.

رییس ستاد کرونای شهرستان افزود: كليه واحدهاي توليدی در بخش هاي مختلف صنفی و صنعتی در راستاي تحقق شعار"جهش توليد" در سال ۱۳۹۹ با رعايت دقيق و كامل پروتكل هاي بهداشتي، كمافي السابق به فعاليت خود ادامه مي دهند و آن دسته از واحدهاي صنفي توزيعي و خدمات فني كه حسب ضرورت و با توجه به نياز، از بدو شروع بحران كرونا به منظور تامين مايحتاج عمومي مردم نظير صنوف مرتبط با مواد غذايي و خدمات فني و تعمير لوازم خانگي منزل، در حال خدمات رساني به مردم بوده اند، كماكان در چارچوب پروتكل های بهداشتي مجاز به فعاليت مي باشند.

کاظمی نسب افزود: فعاليت هاي صنفي كه از بدو شروع بحران كرونا بدليل شرايط محيطي حاكم بر اينگونه فعاليت ها و تجمع جمعيت در آن واحدها به عنوان فعاليت هاي پرخطر (پرريسك) تعطيل اعلام شده اند، تا اعلام عادي شدن شرايط شيوع ویردس كرونا از طرف وزارت بهداشت كماكان تعطيل اعلام مي گردد. 

وی خاطر نشان کرد: اين فعاليت ها در حوزه اصناف، شامل آرايشگاه هاي مردانه و زنانه، رستوران ها، تالارهای پذيرايي و سالن های مراسم، مراكز بازي، تفريحي، گيم نت، قهوه خانه ها  چایخانه ها و تريا، اماكن اقامتي، هتل ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه هاي بدنسازي و ورزشي مي باشند.

رییس ستاد کرونا شهرستان ادامه داد: غير از (فعاليت هاي پرخطر) سایر فعاليت هاي واحدهاي صنفي كم خطر يا كم ريسك  در صورت تمايل مي توانند با رعايت مقررات و ضوابط و دستورالعمل هاي بهداشتي با شرايط ذيربط به فعاليت  خود ادامه دهند.

محمد کاظمی نسب با بیان اینکه فعالیت این اصناف مستلزم دریافت کد بهداشتی ازسایت وزارت بهداشت است گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگاه اینترنتی salamat.gov.ir از بامداد مورخ جمعه ۲۲ فروردین به مدت یک هفته آماده ثبت ‌نام کلیه واحدهای صنفی و صنعتی است و بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت نام کننده ارسال خواهد شد.

وی تأکید کرد: اصناف می بایست تعهدنامه رعايت دستورالعمل های بهداشتی‌‌ را بصورت الكترونيكی‌ در این سامانه تایید نموده و  كد بهداشتی را از طريق سامانه مذکور دریافت نمایند.

فرماندار ابرکوه افزود: پروتکل های بهداشتی در سایت مرکز سلامت محیط و کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.irبارگذاری شده و اصناف می بایست‌ پروتکل بهداشتی مربوط به کسب و کار خود را از طریق این سایت، دریافت نموده و نکات و تذکرات مطرح شده در این راهنما را دقیقاً مورد اجرا قرار دهند.