به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، فرماندار ابرکوه در حاشیه اقامه نماز عید فطر ضمن تبریک عید سعید و پالایش روح فطر ،خلاصه ای از فعالیتها و عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و عمرانی در شهرستان را بیان کرد و گفت: رویکرد اساسی دولت از سال ۹۷ تاکنون بر فعالیت در حوزه اقتصادی و هم در حوزه گسیل اعتبارات و تخصیص اعتبارات اختصاص داشت. 

محمد کاظمی نسب  افزود: در شهرستان ابرکوه در سال گذشته در بسته های اشتغال متعددی از جمله بسته‌های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی معادل ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان و متقاضیان سرمایه‌گذاری پرداخت و منجر به ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر شده است که این روند همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه تعداد ۱۱۵ واحد اقتصادی در حال فعالیت هستند که ۶۰ درصد آن‌ها با تمام ظرفیت کار می‌کنند و تعدادی هم نیمه فعالند. ضمن اینکه در سالی که به نام رونق تولید نام‌گرفته است با رفع تمام موانع توسط دستگاههای اجرایی ، با ظرفیت کامل اقدام به تولید کنند.
فرماندار ابرکوه اظهار داشت : ۳ واحد تولیدی آماده بهره برداری با ظرفیت ایجاد اشتغال بالای  ۱۰۰ نفر می باشد که در همین سال ۹۸ به بهره برداری می رسد .
کاظمی نسب تصریح کرد :در حوزه‌های مختلف اقتصادی با همت و تلاش صنعتگران، کارآفرینان، کشاورزان و فعالین عرصه گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان دستاوردهای بسیاری داشته‌ایم.
فرماندار اضافه کرد :در شهرستان ابرکوه سالانه ۱۳ هزار تن گندم، ۲۲ هزار تن زردآلو، ۹ هزار تن انار ۴ هزار تن پسته، ۶ هزار تن گوشت سفید، هزار تن گوشت قرمز، ۲ هزار تن جو، ۲ هزار تن تخم‌مرغ، ۱۲ تن عسل، ۲۵۰ کیلو زعفران ، ۲۵هزار تن انواع علوفه دامی  و ... را ازجمله اهم تولیدات در بخش کشاورزی نام برد.
محمد کاظمی نسب در حوزه صنعت هم به تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن فولاد، ۳۵ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک، ۳۰ هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۶۱ هزار تن سنگ‌آهن، ۶۰ هزار تن خاک صنعتی، ۴ هزار تن گاز اکسیژن، ۳ هزار تن ایزوگام ، ۲۵ هزارتن انواع موزاییک و سنگ‌های مصنوعی، ۵۰۰ تن قند و نبات ، ۲ هزار تن خوراک دام ، ۵۰۰ تن کارتن، ۱۰ هزار تن سنگ ساختمانی، ۷هزار تن پلیمرهای صنعتی، و ... در حوزه صنعت اشاره کرد.
عالی ترین مقام دولت در ابرکوه اذعان کرد: سالانه ۵۰ هزار تن میلگرد، ۵۰هزار تن سنگ‌آهن، هزار تن انواع فرآورده‌های لبنی و ۱۵ میلیون مترمربع انواع کاشی و سرامیک به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
کاظمی نسب به عمده فعالیتهای عمرانی در سال ۹۷ اشاره کرد و ادامه داد : مهمترین پروژه ، پیگیری اعتبارات راه‌آهن اقلید یزد ، احداث باند دوم کنارگذر ابرکوه به طول ۱۴ کیلومتر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، آغاز عملیات آسفالت جاده ابرکوه صفاشهر به طول ۱۹ کیلومتر، عملیات احداث باند دوم ابرکوه - مهردشت با همکاری شهرداری ابرکوه ، شهرداری مهردشت و راهداری و حمل و نقل جاده ای ، عملیات احداث فاضلاب شهری و ... ازجمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بوده که هم‌اکنون در حال اجرا است.
وی ادامه داد: حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات واریزیداز محل مالیات بر ارزش افزوده  به روستاها بوده که یا هزینه شده و یا در حال هزینه می باشد . همچنین ۱۴ کیلومتر راه روستایی در حال انجام است و ۷ کیلومتر آن ۱۰۰درصد به اتمام رسیده و ۷ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۶۰درصد در حال انجام است.
فرماندار ابرکوه در پایان تصریح کرد : در مجموعه در حوزه اعتبارات عمرانی بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در ابرکوه تخصیص یافته و محقق شده است.