به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه؛ هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ابرکوه با حضور محمد علی طالبی استاندار یزد، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در خصوص ساماندهی وضعیت آسیب دیدگان و چاره‌اندیشی جهت جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی در بارندگی‌های بعدی در سالن اجتماعات فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

محمدعلی طالبی اظهار کرد: بخشی از وقایع اخیر در ابرکوه مربوط به برنامه‌ریزی نامناسب در سال‌های گذشته در بعضی دستگاه‌ها و بخشی نیز اقدامات غیرقانونی از طرف برخی کشاورزان و مالکان چاه‌های کشاورزی است که متأسفانه این شرایط را به وجود آوردند که برخورد با عوامل این واقعه در دستور کار قرار دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: متأسفانه خسارت‌های زیادی از این سیل در مناطق روستایی شهرستان مخصوص روستای فیروزآباد به بار آمده است که جبران آن سخت؛ اما ناممکن نیست.

طالبی تأکید کرد: همه ظرفیت‌های قانونی که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برای کمک به مردم عزیز در ابرکوه به کار می‌گیریم تا روند بازسازی با سرعت بیشتری انجام شود. در رابطه با قلعه تاریخی فیروزآباد هم که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا دوباره این قلعه بازسازی و به یک مرکز گردشگری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای سازمان هواشناسی به اهالی روستاها و محلات در رابطه با بارندگی اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و ما امروز در گفتگو با مردم متوجه این خلاء و ضعف شدیم که باید در این رابطه تمهیدات اساسی اندیشیده شود و مردم در جریان وقوع حوادث احتمالی قرار گیرند.

مقام عالی دولت در استان تأکید کرد: امید است این حادثه تلخ درس عبرتی برای همگان باشد که بعدازاین نسبت به هشدارها و پیش‌بینی‌ها، دقت لازم را داشته باشند و در سطوح مختلف دهیاران، شهرداران و سایر مسئولین بتوانند از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنند.