امام جمعه ابرکوه:

 

 

 

به گزارش روابط عمومي ابركوه به نقل از خبرگزاری فارس ،حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه در عرصه بین‌المللی شاهد فاجعه کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار هستیم، اظهار داشت: مصداق واژه بشر در فرهنگ آمریکا و اروپا، نوکران حلقه به گوش آمریکا هستند که هرکس مطیع و فرمانبر سرکرده استکبار جهانی بود، او بشر است و گرنه مسلمانان آزادی‌خواه و ملت‌های مستقل باید از مبانی حقوق بشری محروم باشند.

 * مدعیان حقوق بشر ساکت شده‌اند

وی افزود: هنوز صدای بوش در گوش ما هست که می‌گفت هرکس هماهنگ با سیاست‌های حکومت واشنگتن است، صلح‌طلب و هرکس مخالف آمریکاست، تروریست است و منطق آمریکا در قضاوت این است.

امام جمعه ابرکوه یادآور شد: سازمان‌های بین‌المللی که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند در این مورد سکوت جانبدارانه کرده‌اند و در حالی که هزاران نفر مسلمان را طیفی بودائی مذهب افراطی دارای اکثریت جمعیت، به بهانه اینکه تبارشان برمه‌ای نیست و مهاجر از کشورهای دیگر هستند، می‌کشند و خانه‌هایشان را به آتش می‌کشند و این مدعیان حقوق بشر هم نشان داده‌اند که به اندازه‌ای که برای حیات حیوانات ارزش قائل هستند، برای این بی‌گناهان بی‌دفاع ارزش قائل نیستند.

* مصداق واژه حقوق بشری استکبار جهانی سرسپردگی است

حسینی خاطرنشان کرد: این مدعیان حقوق بشر در راستای سیاست مسلمان کشی، به عملی شدن اهدافشان در به جان هم انداختن مسلمانان، قتل و کشتار و ترور در یمن، بحرین، عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، کشمیر و سارایوو بسنده نکرده‌اند و حال گروه متعصب بودائی را به جان مسلمان برمه و میانمار انداخته‌اند و هزاران نفر از مردم را به جرم مسلمان بودنشان قتل عام می‌کنند.

وی افزود: اینها با اجرایی کردن دسیسه‌های شوم خود و با تنگ کردن عرصه زندگی بر مسلمانان، عمق کینه خود را علیه اسلام و مسلمین به نمایش می‌گذارند.

* جهان به دو قطب ظالم و مظلوم تقسیم شده است

حسینی با اشاره به اینکه قدرت‌های جبار و زورگوی جهانی در راستای حمایت از صهیونیسم بین‌الملل به سردمداری اسرائیل، جهان را به دو قطب ظالم و مظلوم تقسیم کرده‌اند، اظهار داشت: مگر جریان سرکوب مسلمانان آزادی‌خواه در بحرین، یمن و عربستان جریانی جز مقابله با مظلوم است؟ مگر اجرایی شدن دسیسه‌های سیاه سیا در سوریه که پرچمداران مبارزه با تروریسم از طریق دولت لائیک و منافق ترکیه برای شکستن خط اول مقاومت علیه اسرائیل و نام آن را "تداوم بهار عربی" می‌نامند، غیر از این است؟

* مسلمانان تنها تماشاچی نباشند

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: مسلمانان جهان نباید در قبال عملیات این بدخواهان برای براندازی حکومت دمشق فقط تماشاچی باشند چون شکست حکومت سوریه یعنی پیروزی اسرائیل و استکبار خواهان آن است که از سوریه به خاطر حمایت از حزب‌الله لبنان انتقام بگیرند.

وی با بیان اینکه حمایت ایران از قیام‌های مردمی در مصر و بحرین و یمن و عربستان و دیگر کشورها، بیداری اسلامی به خاطر مقابله مردم با حکام سرسپرده و حامی آمریکا و اسرائیل است، افزود: اما در سوریه سرنخ حرکت و حمایت در دست آمریکا و اسرائیل است و ماهیت اصلی حرکت معارضان در سوریه ماهیتی تروریستی است و حرکتی انقلابی نیست.

* ساعات ماه رمضان را شکار کنیم

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نیز اظهار داشت: این ماه زمانی است که در آن سفره بی‌انتهای نعمت‌های معنوی و مغفرت الهی گسترده شده و دل‌های مؤمن مشتاقان روزه‌دار را مسرت و شادی بخشیده است.

خطیب جمعه ابرکوه افزود: رمضان الکریم ما را با سحرخیزی و راز و نیاز و مناجات با قاضی الحاجات مانوس می‌کند و با روزه‌هایش در این روزهای گرم به حسب تاکید رسول خدا (ص)، ما را به یاد گرمای قیامت و تشنگی و گرسنگی آن می‌اندازد.

وی یادآور شد: باید سعی کنیم ساعات این ماه پر فضیلت را شکار کنیم و خوشه‌های ایمان و معنویت را خرمن کنیم و مواظب باشیم با وسوسه‌های شیطان و کبریت گناه و معصیت این خرمن را به آتش نکشیم.

* جوانان با دوست واقعی دوستی کنند

حسینی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه میثاق با خداست، خطاب به جوانان اظهار داشت: بیایید با دوست حقیقی خود میثاق دوستی ببندید و با شیطان که به گفته قرآن "دشمن آشکارتان" است، طرح دوستی نریزید.

وی افزود: مردانه تصمیم بگیرید که زندگی دینی داشته باشید یعنی رو به خدا و مسجد و محراب و پشت به شیطان و دوستان ناباب و گناه و وسوسه کنید.

خطیب جمعه ابرکوه به جوانان توصیه کرد: با شرکت در جلسات ختم قرآن و قرآن‌خوانی با این کتاب قانون اساسی زندگی و رمز سعادتمندی دنیا و آخرت انس پیدا کنید و مطمئن باشید که انس با قرآن شما جوانان را از شر شیطان و فتنه‌های دوره آخر الزمان در امان می‌دارد.