گزارش خبری

 به گزارش روابط عمومي فرمانداري به نقل از خبرنگار مهر، ابرکوه میزبان کسانی بود که تبعیت از ولایت را در کار خود نصب العین قرار داده و در مسیر جاده ولایت گام برداشتند.

کاروانی که صد قافله چشم به دنبال داشت

امروز چشمان گریان مردم ابرکوه بدرقه راه کسانی شد که پیاده خود را به پایوس امام غریب می رساندند تا نایب الزیاره مردم 40 شهری باشند که روزگاری اجدادشان هلهله کنان ورود امام هشتم به شهرشان را گرامی داشتند و نسل امروزشان افتخار استقبال از کاروانی را داشتند که به یاد آن امام همام همان مسیر را با عشق می پیمایند.

ابرکوه به عنوان منزلگاه امام رضا (ع) امسال نیز میزبان زائران آن حضرت بود که از مرز شلمچه خود را به مرو می رسانند.

چهره های آشنایی که عشق را دوباره تجربه می کرد

سختی های مسیر در طی چند سالی که از این برنامه می گذرد نتوانسته است این کاروانیان را از این طی طریق بازدارد و چهره های آشنایی که در این سفر مشاهده می شد، گویای این مطلب بود که همراهیان این کاروان چندین سال است که با این قافله عشق همراه شده اند.

کاروان دو استقامت طریق الرضا (ع) که شب گذشته در شهرستان اقلید استان فارس اقامت داشت، صبح امروز وارد حوزه استحفاظی استان یزد شد و در ابتدای ورود خود به استان یزد مورد استقبال مردم خونگرم و مهمان نواز روستاهای دهستان فراغه قرار گرفت .

مردم این روستاها، ورزشکاران و دهیاران و شوراهای اسلامی که از طلوع آفتاب چشم انتظار حاملان پرچم بارگاه آقا امام رضا (ع) بودند در همان ساعات اولیه صبح شاهد حضور دوندگان در روستای فراغه بودند و با اسفند و کندر و پخش شیرینی و شربت از آنان پذیرایی کردند.

این کاروان با ورود به ابرکوه و با عبور از خیابان های اصلی وارد میدان امام حسین(ع) شد و مورد استقبال مردم و مسئولان قرار گرفت.

ابرکوه به منزلگاه بودن خود مباهات می کند

فرماندار ابرکوه در سخنانی ضمن خوشامدگویی به دست اندرکاران این کاروان اظهار داشت: مردم در مراسمی که به نام ائمه برگزار می شود عاشقانه و خالصانه حضور پیدا می کنند.

وی افزود: به طور قطع محل های شهادت، عبور، قدمگاه ها و منزلگاه ها نیز مورد توجه هستند و ابرکوه نیز به عنوان منزلگاه امام رضا (ع) مورد توجه شیعیان قرار گرفته است.

برزگر زاده بیان داشت: قرار گرفتن ابرکوه در مسیر جاده ولایت مورد مباهات مردم این شهرستان است که روزگاری میزبان آن امام همام و روزگاری پذیرای رهبر معظم انقلاب بوده اند.

کاروان عشق با منزلگاه امام رضا(ع) وداع کرد/ حرکت به سوی منتظرانی دیگر

"سالاری" از مسئولان این کاروان نیز در اظهاراتی کوتاه به ابراز تشکر از استقبال مردم پرداخت.

در پایان این مراسم که با حضور ورزشکاران و مردم ابرکوه همراه بود، مرشد پیشکسوت شهرستان به اجرای برنامه پرداخت.

کاروان دو استقامت ولایت سپس در مسیر حرکت خود وارد مسجد بیرون، منزلگاه امام رضا در مسیر سفر ایشان از مدینه به مرو، شد و سپس به مسیر خود به سمت دهشیر ادامه داد.