به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور محسن دادرس کارشناس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه ، علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ، غلامرضا حیدری معاون ، محمدعلی اکرمی بخشدار بهمن ، عباس مهری بخشدار مرکزی ، نمایندگان انجمن معتادان و دیگر ادارات ، جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر ابرکوه در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

 کارشناس دبیرخانه ستاد مواد مخدر استان گفت :خسران و زیان یک معتاد در جامعه می تواند بسیاری از دستگاه ها را درگیر کند و هر چه ما در این حوزه کار کنیم هنوز کم است.

محسن دادرس افزود :با توجه به اینکه فصل تابستان و تعطیلی مدارس است ، استفاده از ظرفیت کانون های مساجد حائز اهمیت است و می توان از ظرفیت روحانیون برای جذب دانش آموزان، نوجوانان و جوانان ، حلقه های صالحین در بسیج، مراکز ورزشی و ... و

مطالبی که مربیان انتقال می دهند استفاده کرد .

وی تصریح کرد :مربیانی که برای آموزش انتخاب می شود باید مسائل سنی و اخلاقیات سنین خاص را در نظر بگیرد. یعنی برای دانش آموز راهنمایی نباید مواد را معرفی کرد چون این سن ، سن تجربه کردن است و باید بحث مهارت های زندگی مثل توانایی نه گفتن و توانایی تصمیم گیری بیشتر کار شود  و شکل کلاس ها طوری باشد که ترس و واهمه بین مخاطبان ایجاد نکند لذا می توان عناوین کلاس را تصحیح کرد .

دادرس در پایان خاطرنشان کرد :عملیات پیشگیری از کشت خشخاش و شاهدانه بسیار اهمیت دارد که باید جهاد کشاورزی این موارد را به کشاورزان اعلام کند .

فرماندار ابرکوه هم با اشاره به 5 تیر روز جهانی مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر و قاچاق و ضمن تشریح فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر  گفت : باید در شهرستان اقداماتی انجام دهیم و تصمیماتی هم بگیریم و برای یک سال آینده در جلسه ستاد آن را انجام دهیم.

محمد کاظمی نسب افزود :طبق برنامه ای که استانداری برای ستاد مبارزه با مواد مخدر تعیین کرده است تعداد جلسات شهرستان باید 7 جلسه در سال باشد که این جلسات با دستور کارهای مشخص و با حضور اعضا برگزار می شود و جامعه مخاطبانی که می خواهیم برای آنان تصمیم گیری کنیم بشناسیم.

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه نیز گفت : با توجه به اینکه مواد مخدر پدیده شومی در سطح کشور است و شهر ما هم استثنا نیست نیروی انتظامی اقداماتی در زمینه بحث پیشگیری دارد که بتوانیم با این بلای خانمان سوز مبارزه جدی داشته و حتی یک نفر را نجات دهیم.

صالحی به تشریح بخشی از فعالیتهای نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود : از جلسه قبل تاکنون مقدار 59 کیلو و 800 گرم در سطح شهرستان کشف شده که مواد صنعتی 114 گرم و سنتی 59 کیلو و 700 گرم را شامل می شود و 33 نفر هم دستگیر شده اند و تعداد ۱۰ نفر از معتادین که 2 نفر خانم بودند به کمپ استان اعزام  شده اند و 28 فقره پرونده قضایی تشکیل شده است .

وی ادامه داد : با اجرای ۶ طرح پاک سازی نقاط آلوده در سطح شهرستان، افرادی که مواد مخدر صنعتی و سنتی را توزیع می کردند با هماهنگی دادستانی دستگیر و تحویل دادسرا و برخی روانه زندان شدند .

فرمانده نیروی انتظامی با بیان انجام طرح کنترل محورهای مواصلاتی تصریح کرد :از سمت جاده مروست به ابرکوه و جرقوئیه و محور یزد به شیراز با انجام 5  طرح 310 گرم مواد مخدر صنعتی و در محورهای مواصلاتی 59 کیلو مواد کشف شده و در طرح کنترل محورهای مواصلاتی 6نفر و در نقاط شهری 27 نفر دستگیر شده اند و ۲ مورد آموزش همگانی در مساجد توسط کارشناسان انجام شد .