به گزارش روابط عمومی فرمانداری جلسه شورای اداری شهرستان، با حضور آیت الله ناصری امام جمعه یزد در فرمانداری برگزار شد.

آيت الله ناصري امام جمعه يزد خطاب به مسئولين آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي اظهار داشت: اهميت به فرهنگ ديني و تربيت ديني كودكان از اهميت ويژه اي برخوردار است و مسئولين بايد سعي كنند كه جامعه را به سمت تربيت ديني بكشانند، چرا كه از اين طريق مي توان بسياري از انحرافات اخلاقي و جرائم را كاهش داد كه خود منجر به سازندگي شخص و جامعه مي شود.

وی تاکید کرد: جامعه ما به اسلام نياز دارد؛ بنابراين دانش آموزان و دانشجويان بايد با درس خواندن در راه پيشبرد اهداف نظام اسلام و همچنين اهداف علمي تلاش كنند. اگر ما از مسير اسلام دور شويم همه مشكلات به سوي ما سرازير مي شود.

ناصري در توصيه به اعضاي شوراي اداري به ایجاد راههایی برای حفظ خانواده ها و ترویج ازدواج گفت: بايد از خانواده حمايت شود و از محيط خانواده هاي قديمي محافظت گردد. دشمنان ايران مي خواهند كانون خانواده ها را از بين ببرند و زندگي تك نفري را ترويج كنند.  پدر و مادرها بايد قدرت محبت خود را افزايش دهند و كانون خانواده را حفظ كنند.

وي با تاکید به دوری مسئولین از امور بی فایده و جزئی در سطح مدیریتی خود بیان داشت: در كارهايتان دچار روزمره گي و تكرار نشويد و هميشه به دنبال نوآوري بوده و آينده نگر باشيد، كوتاه نظر نباشيد و تغييراتي ايجاد كنيد؛ بر روي پروژه هاي بزرگ سرمايه گذاري كنيد و مشغول كارهاي جزئي نشويد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: بايد درصدد اين باشيد كه در راستاي توسعه شهر تلاش كنيد تا مردم به آسايش برسند، جامعه براي پويايي بايد تحرك داشته و هميشه در جريان باشد. انجام بسياري از كارها نياز به پول و اعتبار ندارد بلكه يك همت بالا،‌ تلاش و برنامه ريزي دقيق نياز دارد. همه كارها بايد براي رضاي خداوند باشد و اگر چنين نباشد همه چيز را باخته ايم.

وی تاکید کرد: مسئولين بايد در چارچوب قانوني كه براي آنها تعيين شده است عمل كنند، دست يكديگر را بگيرند و همه را با يك چشم ببينند و به همه يكسان خدمت كنند.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدابراهیم حسيني امام جمعه ابركوه با اشاره به پیشینه ارزشمند شهرستان بیان داشت: ابركوه داراي فرهيختگان بسياري است كه از سال هاي دور تا كنون در اين شهر فعاليت هاي گسترده اي داشته اند؛ بسياري از نخبگان پرورش يافته در شهرستان که اکنون در داخل و خارج از استان فعاليت مي كنند و دارا بودن نماینده مرجعيت عامه در ابركوه و حضور  شاعران،‌اديبان و هنرمندان نشان از پیشینه ارزشمند این شهرستان تاریخی دارد.

حسینی وحدت و همدلي مردم و دستگاه هاي اجرايي و مديران در ابركوه را مثال زدني خواند و تاکید کرد: به ندرت ديده شده است كه مردم از مسئولين گلايه مند باشند. آنچه مهم است اين است كه مسئولين تحقق بخش فلسفه عملي وجودي دولت هستند و خدمت بي منت به مردم از وظايف ذاتي آنان است.

 

تهیه و تنظیم خبر:پایگاه اطلاع رسانی سرو ابرکوه