به گزارش روابط عمومی فرمانداری به نقل از ابرنیوز پژوهشگر جوان ابرکوهی برای اختراع خود که نمونه مشابه داخلی ندارد و کشور را از واردات انبوه این محصول بی نیاز می کند استاندارد ملی ایران را کسب کرد.
هدف نهایی محققان از پژوهش نیز کاربردی کردن و به تولید رساندن است، امری که متأسفانه به گفته بسیاری از پژوهشگران کشور در ایران به واسطه مشکلات بسیاری که در این مسیر وجود دارد کمتر اتفاق می افتد و در مرحله تولید آزمایشی باقی می ماند.
کسب استاندارد ملی برای تولیدی که مشابه داخلی نداشت
در این میان یک جوان ابرکوهی توانسته است با وجود تمامی این مشکلات اختراعی را به ثبت برساند که تاکنون تولید داخلی نداشته است و تمام نیازهای کشور از واردات آن از چندکشور تأمین می شده است.
همت محسن احمدی پور که با دست های خالی و تنها با همت و تلاش به این کار دست زده است به این امر ختم نشده و با تلاش های شبانه روزی موفق به کسب استاندار ملی ایران هم شده است که به گفته خودش به علت این که نمونه داخلی نداشت خود داستانی مفصل دارد.
احمدی پور از شب هایی برای ما می گوید که برای این که نخواهد خانواده اش را در فشار مالی بگذارد در خیابان های مشهد مقدس خوابیده است تا پیگیر کارهای خود شود.
محلول فرمازین در تصفیه خانه های آب استفاده فراگیر دارد
احمدی پور در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:محلول فرمازین تولیدی من در صنایع مختلف کاربرد دارد که از مهمترین آن ها می توان به استفاده در دستگاه های کدورت سنج تصفیه خانه های آب و فاضلاب کشور اشاره کرد که در حال حاضر به علت این که تولید داخلی وجود نداشت از یکی از کشورهای اروپایی وارد می شود.
وی افزود:این محلول برای نخستین بار چند ماه پیش تولید شد و با تلاش های بسیار در ظرف سه ماه گذشته موفق به کسب استاندارد ملی برای این محصول شدم.
این پژوهشگر عنوان کرد:این محصول آماده تولید است و با آماده کردن زیرساخت ها آماده تولید آن هستیم و قیمت تمام شده آن در ایران در حال حاضر نصف قیمت مشابه خارجی است که این قیمت در صورت تولید بالا می تواند تا یک دهم نمونه خارجی نیز کاهش پیدا کند .ضمن این که علاوه بر تولید این محصول، خدمات کالیبره کردن دستگاه ها نیز توسط ما انجام می شود.
پتروشیمی و داروسازی هم از واردات بی نیاز شد/عزم مسئولان برای حمایت یک نیاز جدی است
این پژوهشگر ادامه داد:این محصول که در بسیاری از صنایع و از جمله پتروشیمی و داروسازی کاربرد دارد در حال حاضر به صورت عمده وارد می شود.
احمدی پور افزود: در صورت حمایت از تولید داخلی از ورود حدود ۲۰ هزار لیتر از این محصول از خارج از کشور جلوگیری می شود.
احمدی پور خاطرنشان کرد:در حال حاضر سفارشاتی نیز برای تولید این محصول دریافت کرده ایم ولی عزم مسئولان کشور برای حمایت از محصولات داخلی می تواند پژوهشگران کشور را برای کاربردی کردن فعالیت های خود به تکافوی بیشتری وادارد و مشوق آن ها باشد
وی اظهار داشت:برای فعالیت های خود شرکتی را در مرکز رشد فناوری شهرستان ابرکوه به ثبت رسانده ام و امور مربوط به تولید محصول خود را از این طریق پیگیری می کنم.
دولت برای ادامه تحصیل پژوهشگران همکاری کند
این جوان ابرکوهی که ایده های بزرگ دیگری را نیز برای ساخت محصولاتی منحصر به فرد در دنیا در سر می پروراند ادامه می دهد:می خواستم از جانب قشری که به دنبال پژوهش و تولید هستند و نتیجه کار آن ها قطعأ منجر به پیشرفت کشور می شود از مسئولان برای تسهیل در ادامه تحصیل خواستار همکاری شوم.
وی افزود:اگر این قشر بتوانند بدون کنکور وارد تحصیلات عالی شوند بسیاری از دغدغه های آنان رفع می شود و می توانند وقت خود را صرف پژوهش و تولید کنند.

جوانان شهرستانی را باور کنیم/طرح هایی که به پایین ترین قیمت واگذار می شود
بسیاری بر این باور هستند که امر پژوهش باید از لایه‌های پایین جامعه و شهرستان‌ها و روستاها پایه‌گذاری شود تا با این امر شاهد پیدایش نخبگانی در رأس هرم جامعه باشیم.
یکی از اصلی ترین هدف پژوهش تولید علم است و این درحالی است که پژوهش های ایرانی بیشتر توصیفی و نه کاربردی است وبه همین دلیل معدودی از این پژوهش ها در کشور ما به سوی تولید علم می رود.
نتایج تولید بسیاری از این تحقیقات نیز با توجه به این که بسیاری از آن ها نیاز روز جامعه نیز محسوب می شوند به علل مختلف و از جمله عدم در اختیار داشتن سرمایه و همچنین حمایت های لازم در حد تولید آزمایشی مانده است.
برخی از این پژوهشگران نیز ناگزیر از فروش طرح های خود با قیمت های پایین به بخش خصوصی شده اند و نتایج سال ها فکر و تلاش آن ها به تولید درآمدهای بالا برای دیگران منجر شده است.
همه این موارد و بسیاری دیگر، باید مسئولان را امروز بیش از هر زمان دیگری برای استفاده از ایده های خلاقانه نیروهای کشور به تکاپو وادارد.
جلوگیری از خروج ارز برای واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند و ایجاد بازار مصرف برای تولیدات داخلی یکی از این راهکارها است.
این مسیر راهی است که براحتی به واسطه استفاده بسیاری از ادارات از این محصولات می تواند آن ها را به خرید محصولات ایرانی ترغیب کند .