به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه در پی بارندگی روز گذشته در شهرستان گفت: تمامی بخش‌های مختلف و تیم‌های ستاد بحران شهرستان بسیج شده و علاوه بر اقداماتی که از قبل و در حد توان دستگاه‌ها انجام‌ شده است، از زمان آغاز بارش بازدیدهای میدانی نیز آغاز شده و مسئولین شخصاً مناطق حساس را بررسی می‌کنند.

فرماندار ابرکوه با بیان این‌که نگرانی اصلی ستاد بحران مربوط به سیلاب‌های غرب بود، افزود: در همین راستا از سال گذشته تاکنون 3 پروژه از قبیل کنترل سیلاب با احداث چهار آبگیر از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، کنترل هرزاب به مساحت ۱۰۰۰ هکتار، اجرای ذخیره نزولات توأم با بذرکاری به مساحت ۶۲۰ هکتار که در دو حوزه غرب ابرکوه و علی‌آباد بخش بهمن با اعتباری بیش از ۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: در حال حاضر نگرانی و دغدغه ستاد بحران آب‌گرفتگی منازل روستاها است که تیم مدیریت بحران با تمام ظرفیت متشکل از دستگاه‌های خدمات رسان، شهرداری و هلال‌احمر و همچنین نیروهای مردمی بسیج شده و در حال انجام وظیفه هستند.

کاظمی نسب با اشاره به این‌که تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در شهرستان موجود است، ابراز کرد: برای مهار سیلاب‌ها با همین تجهیزات رفع نیاز می‌شود و در صورت ضرورت می‌توانیم از استان و همچنین شهرستان‌های اطراف که به عنوان نیروهای معین معرفی شده‌اند، کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه در بندهای خاکی نیز آب‌گرفتگی شده است، تأکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود با توجه به آب‌گرفتگی در بند های خاکی از تردد در سطح رودخانه و مسیل‌ها، بندهای خاکی، آبراها و نقاط پست خودداری کنند.

فرماندار افزود: وضعیت بندهای خاکی شهرستان کنترل شده و آمادگی لازم برای ذخیره روان آب‌ها تا حجم 14 میلیون مترمکعب را دارد.