مدیرکل ارشاد استان یزد:

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، بهرام عبدالحسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه به قدوم امام هشتم متبرک شده است همچنین وجود شخصیت‌های بزرگی چون ملاعبدالرزاق ابرقویی، استاد ملاصدرا همچنین عزیزالدین نسفی نشان از دیرینه فرهنگی این شهرستان دارد، اظهار داشت: ابرکوه دارای ویژگی‌های خاص فرهنگی است و به واسطه این ویژگی‌ها باید به این شهرستان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

 

 

* بسترهای ساخت سینما فراهم می‌شود

وی افزود: اداره ارشاد اسلامی ابرکوه از ادارات خوب زیر مجموعه ما به شمار می‌آید و شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز با برگزاری 11 جلسه در سال گذشته بهترین شورای فرهنگی شهرستان‌های استان یزد است.

عبدالحسینی با اشاره به صحبت‌های امام جمعه ابرکوه و دیدگاه و توجه ایشان به مسائل فرهنگی فرهنگی، این نوع نگاه را نیاز مبرم در بحث فعالیت‌های فرهنگی خواند و اظهار داشت: با وجود بیش از 17 هزار شبکه ماهواره‌ای که در ایران قابل دریافت است، خود نیز به اهمیت وجود سینما همچنین نبود آن در شهرستان‌ها واقف هستیم اما این اداره کل تنها قادر به تأمین بسترهای لازم برای ایجاد سینما توسط بخش خصوصی است.

وی افزود: در ابرکوه نیز پیشنهاد می‌کنیم که مانند اردکان که شهرداری در امر بازسازی سینمای شهرستان گام برداشته است، شهرداری وارد عمل شود و از امکاناتی که دولت به این برنامه اختصاص می‌دهد استفاده کند.

* برای اجرایی شدن مصوبات فرهنگی تلاش می‌کنیم

عبد الحسینی در مورد کمبود فضاهای فرهنگی در شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات این شهرستان تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن سریع‌تر مصوبات فرهنگی سفر رئیس جمهور به استان یزد در مورد ابرکوه به کار می‌گیریم تا بتوان بخشی از این محرومیت‌ها را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته‌ای نه چندان دور مساجد محور بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی بوده‌اند و در حال حاضر این نقش در حال کمرنگ شدن است، افزود: برای رونق بخشی به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در تابستان هزینه خادمان مساجد فعال پرداخت می‌شود.

* ابرکوه قطب شعر و شاعری است

عبد الحسینی همچنین با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شعر سراسری کویر در ابرکوه به دلیل قطب بودن این شهرستان در بحث شعر و شاعری در استان است اظهار داشت: شناسایی نقاط قوت شهرستان‌ها در فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دارد و با توجه به اینکه هر شهرستان چه زمینه‌هایی برای بروز خلاقیت‌های خود دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم و شعر و ادب نیز یکی از زمینه‌هایی است که در ابرکوه مد نظر قرار می‌گیرد.

* بیشترین کمک به موسسات قرآنی در دولت نهم و دهم بوده است

وی در مورد کمک‌هایی که به موسسات قرآنی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم بالغ بر یک میلیارد تومان به این موسسات در استان یزد کمک شده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین با درخواست امام جمعه برای الگو قرار دادن ابرکوه در بحث محافل قرآنی نور موافقت و دستور ابلاغ آن به تمام استان را صادر کرد.