به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه ، با حضور علی اکبر اسحاقی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، غلامرضا حیدری معاون فرماندار ، عباس مهری بخشدار مرکزی ابرکوه و دیگر اعضاء کارگروه سلامت شهرستان ، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد .

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر(ع) گفت :  یکی از اولویت هاي مهم شهرستان ، اتخاذ تدابیر مناسب ، گسترش همکاریهاي بین بخشی و مشارکت مردمی در حوزه سلامت وامنیت غذایی شهرستان و ارائه راهکار مناسب توسط کارگروه سلامت می باشد .

علی اکبر اسحاقی با اشاره به لزوم مشارکت و همکاری اعضاء کارگروه با شبکه بهداشت و درمان افزود : آموزش و فرهنگ سازی جامعه ، در جهت تامین، حفظ و ارتقاء سطح سلامت وبهبود کیفیت زندگی مردم در سطح شهرستان می تواند موثرترین نقش را داشته باشد و اعضاء کارگروه برنامه ریزی لازم را در این زمینه اعمال نمایند .

وی ضمن اشاره به بیماری تب مالت  به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام اظهار داشت : آگاهی و توجیه مردم در اجتناب از مصرف پنیر محلی ، واکسیناسیون دام ها و ضد عفونی کردن اصطبل های آلوده و خونابه ها با ضد عفونی کننده های خانگی از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری است.

اسحاقی با بیان برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه سوری و خطرات احتمالی این مراسم خاطرنشان کرد : توصیه های لازم جهت تامین امنیت مراسم چهارشنبه سوری و هماهنگی لازم با کارگروه های مرتبط و لزوم فرهنگ سازی و آموزش از طریق اطلاع رسانی توسط خبرگزاریها و مصاحبه با آسیب دیدگان و انجام این مراسم به طرق صحیح آن انجام شود .

معاون سیاسی فرماندار در ادامه گزارش مصوبات جلسه قبلی را ارائه نمود و اظهار داشت : مدیران ادارات و دستگاهها در جلسات بعد اقدامات انجام شده مصوبات جلسه قبل را با ارائه مستندات بیان نمایند . در پایان این جلسه ابلاغ مسئولین کانون های سلامت محله توسط معاون فرماندار اهدا شد .