به گزارش روابط عمومی به نقل از ابرنیوز سیدنبی رسولی در سخنان پیش از نماز عیدفطر در بهشت زهرای ابرکوه با تشریح وضعیت این شهرستان در ابعاد مختلف و از جمله کشاورزی اظهار داشت:امروز حدود ۳۰ درصد مردم ابرکوه به کار کشاورزی مشغول هستند.

وی افزود:با توجه به خشکسالی های مداوم باید به سمت کشاورزی نوین و از جمله استفاده از روش های نوین آبیاری و همچنین کشت های کم آبخواه پیش رفت و دولت نیز در این زمینه ها آماده همکاری است و تنها باید همت مردم برای توسعه شهرستان را شاهد باشیم وگرنه در آینده نه چندان دور شاهد از بین رفتن بسیاری از مشاغل در این حیطه خواهیم بود.

رسولی گفت:در راستای توسعه بخش کشاورزی، ابرکوه باید به سمت ایجاد  صنایع تبدیلی کشاورزی پیش برود و این درحالی است که ما در حال حاضر حتی یک واحد تبدیلی و حتی یک سردخانه برای استفاده کشاورزی نداریم.

وی در مورد فعالیت های در حال انجام در ابرکوه گفت:ایجاد مخازن ذخیره آب و همچنین پیشرفت ۴۰ درصدی شبکه فاضلاب بخشی از این فعالیت ها است.

رسولی با اشاره به تلاش هایی که برای راه اندازی کارخانجات صنعتی در دست ساخت در حال انجام است گفت:بیش از ۳۲۰۰ نفر در لیست جویندگان کار ثبت نام کرده اند که نیمی از آنان را افراد دارای تحصیلات دانشگاهی تشکیل می دهند و امیدواریم با راه اندازی این واحدها ،شاهد اشتغال بخشی از جویندگان کار در این شهرستان باشیم.

فرماندار ابرکوه همچنین از گذشت از قصاص چندین نفر از اولیای دم مقتولین  در این شهرستان تقدیر کرد.