همزمان با هفته قوه قضاييه

ساختمان جديد دادسراي شهرستان ابركوه افتتاح گرديد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان ابركوه صبح امروز در آستانه سالگرد شهادت دكتر بهشتي و 72 تن از يارانش و هفته قوه قضاييه با حضور رئيس كل دادگستري استان يزد، امام جمعه، فرماندار و ساير مسئولين ساختمان جديد دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان ابركوه  واقع در بلوار امام علي (ع) افتتاح گرديد.

محمدرضا حبیبی در آیین افتتاح اظهارکرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش سیاست اصلی قوه قضاییه است.
وی با بیان اینکه تاکید دستگاه قضا پیشگیری از جرایم در جامعه است افزود: شوراهای حل اختلاف نقش تاثیر گذاری در روند صلح و سازش درجامعه دارند.
رئیس کل دادگستری استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای هفتم تیر بویژه شهید مظلوم آیت الله بهشتی افزود: هدف دشمن از ترورها، جلوگیری از پیاده شدن تفکر امام راحل (ره) و استقرار نظام جمهوری اسلامی مد نظر ایشان یعنی نظام ولایی بود.
این مسئول قضایی استان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب ، دشمن کودتا، توطئه ها و ترور را در دستور کار خود برای فروپاشی انقلاب قرار داده بود افزود: ترور شخصیت های بزرگی چون شهید بهشتی و یارانشان در حادثه هفتم تیر نشان از آن داشت که دشمنان از اسلام ناب هراس دارند.
وی با تاکید براینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متکی بر خداوند متعال است خاطرنشان کرد: اقتدار و عظمت این نظام بخاطر درایت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب وانسجام و وحدت ملت است.
رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین بابیان اینکه سه نفر قاضی به مجموعه دادگستری ابرکوه افزوده شده خاطرنشان کرد: درشهرستان ابرکوه به حمدالله جرایم جناحی وخشن نداریم و این برای استان و ابرکوه افتخار است.
امام جمعه ابرکوه نیز دراین آیین گفت: رکن رکین جامعه، آرامش و امنیت است و جامعه ای منتهی به امنیت می شود که آن را منتهی به دستگاه قضایی بدانیم .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهارکرد: مهمترین هدف و دغدغه دستگاه قضا و قاضی باید احقاق حق باشد و حق باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بابیان اینکه باید درجهت رعایت حقوق مردم تلاش کنیم افزود:دستگاه قضا باید برای قانون شکنان سلب امنیت کند.
این پروژه در زمینی به مساحت سه هزار و 800 مترمربع و زیر بنای یکهزار270مترمربع دارای 29 اتاق اداری است و در سه طبقه ساخته شده است .
اداره کل دادگستری استان یزد برای ساخت و تجهیز ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب ابرکوه 15میلیارد ریال هزینه کرده است.