به  گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه جلسه دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با مسئولین شهرستان با حضور نقصان محمدی مدیر کل راه و شهرسازی استان و فرماندار در محل فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه رسولی فرماندار ابرکوه مشکلات و نیازمندی ها و همچنین اعتبارات مورد نیاز ادارات شهرستان را مطرح کرد.

در ادامه نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه انتخابیه ابرکوه، بهاباد، مهریز، بافق و خاتم در عین حال که وسیعترین حوزه می باشد، محرومیت های آن از شهرستان های دیگر بیشتر می باشد. طبیعتا داشتین یک نماینده می تواند به نوعی روند رفع مشکلات را کُندتر کند؛ بنابراین اولویت ما این است که حوزه انتخابیه را به عدالت نزدیک تر کنیم و در صورت امکان کوچک تر شود.

صباغیان بیان کرد: متاسفانه به دلیل رویه نامناسبی که تا کنون بوده و بر کشور حاکم است نماینده ها به خاطر مسائل انتخاباتی وعده هایی می دهند که به تدریج گرفتار امور اجرایی می شوند. طبیعتا از وظایف اصلی خود باز می مانند. دیدگاه من این است که انشاالله به سمت آن مسیر و وظیفه اصلی نماینده قدم بردارم و در کنارش هم مسائل و مشکلات منطقه را پیگیری کنم.

وی افزود: برای پیگیری مسائل به شکل بهتر به این نتیجه رسیدیم که مسائل و مشکلات شهرها را اولویت بندی کنیم و بعدا در این مورد 4 تا 6 مورد مسائل عمده و زیرساختی را انتخاب کنیم ضمن اینکه بقیه مسائل هم باید پیگیری شود، همه برای حل آن اولویت ها همت کنیم. این نیازمند این بود که با مسئولین مربوطه جلسه ای برگزار کنیم تادر حل مشکلات تسریع شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در رابطه با مسئله پالایشگاه با سرمایه گذار آقای کرم پناه صحبت هایی شد. اگر ما واقعا بخواهیم به هدف برسیم باید برنامه داشته باشیم امروز هم دولت آنقدر از لحاظ مالی و اقتصادی ضعیف شده است که واقعا نیازمند است؛ وقتی می بینیم به بانک ها، شرکت های خصوصی و پیمانکاران میلیاردها بدهی دارد و ... اینکه کسی از دولت توقع داشته باشد که بتواند کاری انجام دهد اشتباه است اگر دولت بتواند مسائل جاری خود را به سرانجام برساند شاهکار کرده است. بر طبق مستندات و گزارش هایی که وزرا می دهند این امر را نشان می دهد.

صباغیان اضافه کرد: حالا ما می توانیم این مسئله را به فرصت تبدیل کنیم، یکسری پروژه ها را تعریف کنیم، یکسری برنامه های آماده داشته باشیم، حوزه های قابل سرمایه گذاری را در شهرستان ها مشخص کنیم و از سرمایه گذاران عمده کشوری پیشنهاد بدهیم. با برنامه استقبال کنیم از سرمایه گذاران و لازمه اش این است که زیرساخت هایی که آن ها نیاز دارند آماده کنیم.

در پایان صباغیان گفت: یکسری مسائل حاشیه ای و ریز است که نماینده گرفتار آن می شود تا جایی که مانند عضو شورای شهر می شوند و بُردشان کم می شود. باید به مسائل کلان بپردازد ضمن اینکه نگاهش را از مسائل جزئی هم بر ندارد در همین راستا در نظر داریم تا یک شورای مشورتی تشکیل دهیم که همه افکار، استعدادها و توانمندی ها در آن جمع شود به دور از مسائل محله ای و حاشیه ای.