مدیرعامل آب منطقه ای استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه صبح امروز بیست و سومین جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب و نهمین جلسه شورای هماهنگی دشت پایلوت ابرکوه با حضور دکتر جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان در محل فرمانداری تشکیل شد.

در این جلسه محامدی سرپرست فرمانداری ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اجرای مصوبات قبلی از تمامی اعضا شورای هماهنگی حفاظت که در طول جلسات گذشته با همکاری و تعامل مسائل مربوط به حفاظت از منابع سفره های زیر زمینی را پیگیری کردند تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه مهندس باقری رئیس اداره امور آب شهرستان نیز توضیحاتی در خصوص نتایج حاصل از خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی در سال گذشته ارائه نمود.

باقری اظهار داشت: پس از پایان دوره خاموشی در سال گذشته سطح آب زیر زمینی تا اردیبهشت ماه دچار افت نشد و نهایتا کاهش یک متری سالانه ی سطح آب زیر زمینی به 60 سانتی متر تا هم اکنون کاهش یافته است.

وی همچنین از ممنوعیت نصب آب شیرکن بر روی چاه های کشاورزی خبر داد و افزود:طبق بخشنامه ی جدید قانون به شدت با افرادی که نسبت به آب شیرین کن بر روی چاه های کشاورزی اقدام میکنند برخورد خواهد کرد.

جوادیان زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب شهرستان ، عملکرد این شورا را در استان نمونه و برتر عنوان کرد و افزود : گزارش نتایج مثبت حاصل از اقدامات شورای حفاظت در ابرکوه در سطح کشور مورد تاکید و توجه قرار دارد.

وی از اهمیت و ضرورت استفاده از مدیریت مشارکتی در حوزه ی حفاظت از منابع آب زیرزمینی با توجه به تجربه های مثبت جهانی خبر داد و افزود: خرد و تلاش جمعی دو عامل مهم در مدیریت مشارکتی است که تصمیم گیری ها را دقیق تر و کارآمد تر خواهد کرد.

جوادیان زاده گفت: دخالت دادن بهره برداران و کشاورزان در سیاست های اتخاذی مدیریت منابع آب در دشت بحرانی ابرکوه می تواند هزینه ها را کاهش و نتایج را به مراتب بهتر و کارآمدتر کند.

لازم بذکر است دوره ی خاموشی چاه های کشاورزی امسال از اول دی ماه در دو دوره 22 و 23 روزه با فاصله ی زمانی دو هفته بین دو دوره اجرا خواهد شد.