برگزاری شورای مسکن با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان


به گزارش روابط عمومی فرمانداری ابرکوه، عصر روز گذشته؛ جلسه شورای مسکن شهرستان با حضور خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان، ضیائی معاون بنیاد مسکن استان یزد، فرماندار و مسئولین مربوطه شهرستانی، با موضوع شناسایی اراضی مستعد شهری جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و رفع موانع سایت اقدام ملی برگزار شد.


زارع‌زاده فرماندار ابرکوه در حاشیه این جلسه تأکید کرد:


سایت اقدام ملی ابرکوه شامل ۴۸۰ واحد مسکونی جهت تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز مشکلاتی در حوزه بر و کف معابر دارد.


امروز در جلسه مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی نقشه‌های فاز ۲ این ۱۱ هکتار را در روز شنبه آینده به بنیاد مسکن ابلاغ کند.


سپس بنیاد مسکن استان و شهرستان متقبل شدند ظرف ۱۰ روز، عملیات کف‌سازی معابر را تا جایی که دستگاه‌های خدمات‌رسان بتوانند تأسیسات‌شان را بنا نمایند، اجرایی کند.


پس از آن آب و فاضلاب موظف شد با تأسیس حوضچه‌ها و خطوط اصلی انتقال، عملیات آبرسانی را تکمیل کند تا دیگر مانعی جهت واگذاری واحدهای آماده تحویل نباشد.


زارع‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: در مراحل اولیه تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند، که پرونده ۲۲۰۰ نفر تأیید و قطعی شده است و پیش‌بینی می‌شود امکان احداث حداقل ۴ هزار واحد مسکونی در ابرکوه وجود داشته باشد.


لذا طبق این برآورد در صورت تأیید پرونده آنها قطعاً زمینه مورد نیاز این طرح در یک نقطه وجود ندارد.


بنابراین امروز زمین‌های موجود شهرستان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی بازدید میدانی می‌شود و احتمالاً با تأیید نهایی دستگاه‌های خدمات‌رسان در چهار نقطه این زمین‌ها جانمایی و پس از طی مراحل قانونی تفکیک و تغییر کاربری، عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.