ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی از سوی ستاد های نامزدها

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: تبلیغات نامزدها از زمان اعلام رسمی آراء شروع شده است و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی گیری یعنی تا ساعت ۸ صبح امروز  پنجشنبه 15تیرماه ادامه داشته است و تبلیغات نامزد‌ها به صورت مجازی، حقیقی و تلویزیونی پس از این زمان ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد، گفت: براساس قانون اگر درمرحله اول انتخابات هیچ کدام از نامزدها نتوانند اکثریت مطلق آراء را کسب نمایند انتخابات به مرحله دوم می رود و دو نفر اول که بیشترین آراء را به خود اختصاص داده اند در مرحله دوم به رقابت بایکدیگر می پردازند که با پایان شمارش آراء و اعلام نتایج هیچ کدام از نامزد ها موفق به کسب اکثریت مطلق آراء را نشدند، بر همین اساس فردا جمعه 15 تیرماه دور دوم انتخابات در سراسرکشور و استان یزد برگزار می شود.

رستگاری ادامه داد: تبلیغات نامزدها از زمان اعلام رسمی آراء شروع شده است و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رأی گیری یعنی تا ساعت ۸ صبح امروز  پنجشنبه 15تیرماه ادامه داشته است و تبلیغات نامزد‌ها به صورت مجازی، حقیقی و تلویزیونی پس از این زمان ممنوع است.

وی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مرحله دوم همانند مرحله نخست اندیشیده شده مقدمات کار آماده است  و همچنین تعرفه های مرحله دوم چند روز پیش از تهران تحویل و بین فرمانداری های شهرستان ها توزیع شده است.  

رستگاری در مورد افراد واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات نیز گفت: تمام کسانی که سن آنها تا روز دور دوم انتخابات ۱۸سال کامل باشد یا به عبارتی متولدین 15تیرماه ۱۳۸۵ به قبل، می ‎توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات نیز 870 شعبه اخذ رای فعال هستند اضافه کرد: تمامی شعب اخذ رای که در دور اول انتخابات فعالیت داشته اند در این دوره از انتخابات فعال هستند که شامل ۶۸۲ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و محافظانی که در دور اول حضور داشتند در این دور از انتخابات نیز کار برگزاری انتخابات را انجام خواهند داد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه اخذ رای گیری با کارت ملی قدیمی امکان نیست ولی شناسنامه های قدیمی مشکلی ندارد، افزود:مدارک لازم برای رای دهی، شناسنامه یا کارت ملی هوشمند است و باید با یکی از این دو مدرک شناسایی در شعب اخذ رای حضور یابند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات