پیام استاندار یزد به مناسبت فرا رسیدن روز اسناد ملی و میراث مکتوب

استاندار یزد به مناسبت فرا رسیدن ۱۹ اردیبهشت، روز اسناد ملی و میراث مکتوب پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در این پیام آورده است:

آرشیوها در همه ی کشورها جلوه گاه تاریخ، دانش، هنر و فرهنگ است و نشان دهنده ی هویت ملی آن جامعه و در واقع یکی از ارزشمندترین دارایی های ملت محسوب می گردد.
اسناد خمیرمایه ی اصلی پژوهش هاست و بررسی واقع گرایانه ی رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ملت ها بر اساس آن استوار است، صدای پای تاریخ از بایگانی های اسناد شنیده می شود، همان جایی که برگ برگش، سند هویت، تلاش، عشق، کار و رنج مردم است، آنجایی که گاه یک برگش تحولی در پژوهش و تحقیق ایجاد می کند و رازی را بر ملا می سازد و ناگفته ای مجهول را روشن می کند.
روز 19 اردیبهشت ماه هر سال که مصادف با روز تاسیس سازمان اسناد ملی است به عنوان "روز اسناد ملی و میراث مکتوب " شناخته شده است و بر همه ی مدیران و دلسوزان فرهنگ و تاریخ است که همت و تلاش خود را در راستای حفظ و نگهداری و جمع آوری اسناد خانواده ها و نهادینه کردن این سنت مبذول دارند و سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان را در فراهم آوردن شرایط و امکانات مناسب برای نگهداری  و دسترسی عموم پژوهشگران  یاری دهند.  
امیدوارم سازمان اسناد و کتابخانه ی ملی استان نیز بیش از همه و پیش از همه در گردآوری و حفظ میراث مکتوب ملی جد و جهد کند و آن سازمان را به مرکزی ارزشمند که در آئینه آن فرهنگ و هویت دارالعباده پرشور و پر جاذبه به جلوه در آید، مبدل سازد.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه این روز به همه ی پژوهشگران، کارشناسان و دست اندرکاران اسناد در استان، موفقيت همگان را در پرتو آرمان های متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از درگاه حضرت دوست مسئلت مي نمايم.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات