سرپرست فرمانداری اردکان:

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه ۶۲ مدرسه در این شهرستان دایر است گفت: نیمی از این مدارس دارای بافت فرسوده بوده و استحکام لازم را ندارند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان علیرضا جدیدی اردکانی در حاشیه بازدید از تعدادی از این مدارس افزود: فرسودگی مدارس از نگرانی‌های مسئولان این شهرستان است و مشکلات اصلی مجموعه آموزش‌وپرورش باید رفع شود.


سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه با کاهش مشکلات، دانش‌آموزان و معلمان نیز راه توسعه پایدار را خواهند پیمود تصریح کرد: در این شهرستان باید نهضت مدرسه‌سازی و ساخت سالن‌های چندمنظوره و ورزشی آغاز شود.


مدیر آموزش‌وپرورش اردکان نیز با اشاره به مشکلات موجود این بخش در همه حوزه‌های فعالیتی، افزود: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد مدارس، جزو بافت فرسوده هستند که استحکام لازم را ندارند و با توجه به افزایش جمعیت دانش‌آموزی حتی ناگزیر به ۲ شیفته کردن این مدارس نیز هستیم.


ابوالفضل کارگر ادامه داد: متأسفانه هیچ‌گونه اعتباری در این حوزه وجود ندارد و می‌طلبد که خیرین نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.


وی با بیان اینکه مدارس ما نیز با مشکل سیستم گرمایشی مواجه است تأکید کرد: اگر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی نشود اول مهرماه سال تحصیلی امسال نیز با آن مواجه خواهیم بود.


مدیر آموزش‌وپرورش اردکان با اشاره به اینکه ۶ هنرستان در این شهرستان دایراست افزود: این هنرستان‌ها از تجهیزات لازم برخوردار نیستند.


کارگر گفت: در مقاطع ابتدایی با توجه به کارهای بنیادی که باید انجام بگیرد نیاز به سالن‌های ورزشی است که متأسفانه دانش‌آموزان اردکان از آن محروم هستند.


مدیر آموزش‌وپرورش اردکان تصریح کرد: در حال حاضر آموزش‌وپرورش اردکان با توجه به اینکه ۱۹ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دارد اما با کمبود نیروی انسانی مواجه است.