فرماندار اردکان مطرح کرد:

جلسه بررسی مسائل و مشکلات آب شرب شهرستان اردکان در نشستی با حضور استاندار یزد، فرماندار و نماینده مردم اردکان و جمعی از مدیران استان و شهرستان در محل استانداری یزد برگزار شد.

 

فرماندار اردکان در این نشست با اشاره به قرارگیری در آستانه فصل تابستان و افزایش مصرف آب در شهرستان اردکان گفت: با توجه به سهمیه آب انتقالی و نیز وضعیت منابع آب زیرزمینی، باید اقدامات فوری و جدی در این‌خصوص صورت گیرد.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان با بیان این‌که درخواست مردمی در این زمینه، تأمین آب با کیفیت و کمیتی مشابه در سراسر استان است گفت: زیبنده نیست مردم برای تأمین آب شرب خود به ایستگاه‌های برداشت آب مراجعه کنند.

 

وی پی‌گیری جای‌گزینی تأمین آب برخی صنایع از منابع زیرزمینی در ماه‌های گرم ابتدای سال و اختصاص آن به شرب مردم و اجرای خط انتقال آب خلیج‌فارس جهت تأمین آب شرب و بهداشت استان و اردکان در شرایط بحران را از راهکارهای رفع مشکل عنوان کرد.

 

پوردهقان‌اردکان با تشریح وضعیت آب در روستاهای شهرستان افزود: از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود صدور مجوز نصب منصوبات جهت چاه‌های حفرشده در خرانق و سروسفلی جهت تأمین آب موردنیاز شرب و بهداشت مردم در فصل تابستان را تسریع نمایند.

 

فرماندار اردکان تأکید کرد: با تأمین اعتبار از منابع مختلف، عملیات احداث شبکه آب مجتمع فخرآباد و آب‌رسانی به روستاهای فخرآباد، اشتیجه، کمکوه، وراعون و پینه‌کوه در بخش عقدا آغاز می‌شود.