۹ اردیبهشت
فرماندار اردکان در پیامی فرارسیدن نهم اردی بهشت روز ملی شوراها را تبریک گفت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن پیام هادی مقیمی بدین شرح است:
 
و امرهم شوری بینهم
 
مشورت یک رکن اساسی در تصمیم‌گیری صحیح است و آن‌چه انسان را به بهترین و جامع‌ترین نتیجه و دستاورد می‌رساند؛ بهره‌گیری از اندیشه و دیدگاه افراد مختلف و صاحب‌نظران است.
 
در نظام جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از امور بر پایه خردجمعی و دخالت‌دادن نظر مردم در مسائل گوناگون به پیش می‌رود و این موضوع مهم یکی از شاخصه‌های اصلی و اساسی نظام مردم‌سالار است.
 
در دوران پرافتخار دولت اصلاحات که بیش از هرزمان دیگری، به رأی و دیدگاه مردم اهمیت داده شد و ایجاد فضای باز سیاسی در دستور کار قرارگرفت؛ اصل مهجور و معطل‌مانده تشکیل شوراهای اسلامی شهرها و روستاها برای اولین بار به اجرا درآمد و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و مدیریت امور شهری و روستایی بیش از پیش ملموس گردید.
 
امروز که شوراهای اسلامی شهرها و روستاها پس از گذشت ۵ دوره از دوران پرفراز و نشیب خود، به بلوغ مناسبی رسیده‌اند و جایگاه خود را به‌خوبی یافته‌اند؛ به نظر می‌رسد باید نقش نظارتی خود را بر فعالیت‌های شهرداران و دهیاران تقویت کرده و با وظیفه‌شناسی، همدلی و توجه به اصول قانون‌مداری و دانش‌محوری در راستای خدمت به مردم گام بردارند‌.
 
در این مسیر، بیش از همه، آشنایی با وظایف و اختیارات و نیز تعامل با مدیران و مسئولان شهرستان و پرهیز از حواشی احتمالی ضرورت دارد.
 
این‌جانب فرارسیدن ۹ اردی‌بهشت روز ملی شوراها را به همه اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان تبریک گفته و تداوم توفیقات آنان را در راه خدمتگزاری بی‌منت و گسترده به مردم شریف شهرستان از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.
 
هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان